jäger Skrevet Mai 27, 2007 Skrevet Mai 27, 2007 Kan noen ta en kjapp DIY for å få av fjæra bak på E39 touring? Hva må løsnes av stag? Sitter fjera fysisk fast oppe eller nede? Har tatt av demperen self. (så en diy på sedan, det er tydeligvis forskjellig bak på sedan og stv) På forhånd takk! ------ jäger
Toro Skrevet Mai 27, 2007 Skrevet Mai 27, 2007 http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... ?dokid=128
jäger Skrevet Mai 27, 2007 Forfatter Skrevet Mai 27, 2007 http://www.autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=128 Dette var for sedan, som jeg skrev så gjelder det touring og de er forskjellige bak. (coilover på sedan, demper og fjær hver for seg på touring) Noen?
jäger Skrevet Mai 27, 2007 Forfatter Skrevet Mai 27, 2007 Ingen som kan være så snill å hjelpe meg? Har skrudd fra demper og bærearm (ytre feste). Problemet er at drivakslingen stanger i fjærsete som sitter på navet. Begynner å lure på om jeg må senke hele faens kardangen/diff., men da må jo eksosen også senkes. Er vel noen som har senket 5-serie touring her, hva gjorde dere??!? Søker og søker på nett og forum, finner ingenting. HJELP!
Bjørner Skrevet Mai 27, 2007 Skrevet Mai 27, 2007 Ingen som kan være så snill å hjelpe meg? Har skrudd fra demper og bærearm (ytre feste). Problemet er at drivakslingen stanger i fjærsete som sitter på navet. Begynner å lure på om jeg må senke hele faens kardangen/diff., men da må jo eksosen også senkes. Du har helt rett i dine antakelser, kardang/diffen må senkes ned. Pass på å støtte opp akslingene når du senker ned.
jäger Skrevet Mai 27, 2007 Forfatter Skrevet Mai 27, 2007 F**n. Er det en jobb for en halvkompotent hobbymekaniker da? Kan noen PLEASE ta en DIY hvis de husker hva de gjorde sånn ca? Og hvis noen mot formodning har fått ut desse faen fjærene uten å senke kardangen så si for all del i fra så jeg får livsgnisten tilbake! (takk for svar bjørner)
Bjørner Skrevet Mai 27, 2007 Skrevet Mai 27, 2007 F**n. Er det en jobb for en halvkompotent hobbymekaniker da?Kan noen PLEASE ta en DIY hvis de husker hva de gjorde sånn ca? Og hvis noen mot formodning har fått ut desse faen fjærene uten å senke kardangen så si for all del i fra så jeg får livsgnisten tilbake! (takk for svar bjørner) Kan vel kategoriseres som en halvkompentet hobbymekaniker selv. Hadde studert rep. manualen for hvordan det skulle gjøres, men da jeg ikke fikk tak i asisstent kjapt nok. Lot jeg et verksted i byen ta jobben.... Jeg kan sende deg en pdf-fil som gir en beskrivelse av jobben.
jäger Skrevet Mai 27, 2007 Forfatter Skrevet Mai 27, 2007 epost og pdf fil sent Takk skal du ha Bjørner! Jeg får hive meg på det selv da, når først bilen er på bukk og greier. Har 2 spørsmål til dere som vet: 1. Må jeg absolutt skru kardangen fra diffen? Eller holder det å skru ut de tre boltene til diffen og senke ned? Vet at man kan det på eks. eldre lastebiler med leddet kardang, men så ikke noe mellomledd på bilen min... 2. Hva trenger du assistent til? Støtte diffen når du senker den? Er det et must? 3. Er det noen pakning eller deler som må byttes når en først skruer fra kardangen fra diffen? Får kanksje lage en DIY selv da så folk slipper å lete slik som meg. Har leita i flere timer på nettet... Takk til alle som gidder å svare!
Bjørner Skrevet Mai 27, 2007 Skrevet Mai 27, 2007 Flott hvis du lager en DIY. PDF'n gir nok svar på det meste. Det man trenger asisstenten til er PYSISK-SUPPORT først og fremst. Greit at 4 aua som føll med når man senker ned herligheta og få styrt den på plass etter på, kan jeg se for meg.
jäger Skrevet Mai 27, 2007 Forfatter Skrevet Mai 27, 2007 Aha, psykisk support ja. Det kan jeg tro trengs! I service-maualen står det (som fryktet) at en skal bytte pakningen mellom kardang og diff. Er dette en MUST? Har bilen på bukk nå, skulle helst fått dette i orden i kveld/morra. Og jeg ser at kardangen er leddet midt på, da trenger vel en kanskje ikke å dele diff og kardang? Leddet vil vel sørge for at ikke kardangen brytes? All hjelp vil hedres i en knakandes god diy senere!
jäger Skrevet Mai 31, 2007 Forfatter Skrevet Mai 31, 2007 Ingen her med senka E39 T som kan fortelle litt? Mest nysgjerrig på om en må dele diff og kardang eller ikke! .. Er vel noen her som har gjort denne jobben før meg, noen med inspill?
Bonden Skrevet Mai 31, 2007 Skrevet Mai 31, 2007 Det er ikke mest vanlig med spiralfjærer bak på E39 og E60 touring da alle norsksolgte hadde luftfjæring bak som standard.Det er mye jobb på en bil som din å bytte fjærer bak desverre.
jäger Skrevet Mai 31, 2007 Forfatter Skrevet Mai 31, 2007 Hehe det har jeg skjønt, men så er det jo voldsomt mange i imoprterte E39 her i landet så det bør vel være flere en Bjørner som har sliti med dette. Er det noen som kan hjelpe så setter jeg pris på det. Ellers så er det vel bare å hive seg uti det skjønner jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå