joves Skrevet Juni 21, 2007 Skrevet Juni 21, 2007 kvier meg for diagnostisering hos Bavaria... Ta en tur til Nylund Bileletrisk og spør etter Øyvind isteden.
Mister Bimmler Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Skrevet Juni 26, 2007 Kult, skal prøve Øyvind og melde fra om utfallet. Bra tips!
bbqlk30 Skrevet Juli 8, 2007 Skrevet Juli 8, 2007 Hva er pris på diagnostikk? Bavaria tar vel nermere 1000,-
Mister Bimmler Skrevet Juli 9, 2007 Forfatter Skrevet Juli 9, 2007 For over tusen kroner bør de faktisk også GJØRE noe, ikke bare koble og ta utskrifter... Var innom Nylund i dag, men Øyvind har tatt ferie til august... Bjørner tipset meg om en EGF(?)-ventil som kunne være sotet til, det er nok en del sånne sensorer og følere som burde rengjøres etter mange km. Jeg må lese meg opp på dette... Er det Haynes som lager den beste håndboka til E36 diesel?
Champ Skrevet Juli 10, 2007 Skrevet Juli 10, 2007 jeg fikk faktisk det samme problemet på min bil for en stund siden, men jeg fikk også en svak skramlelyd , måtte ned i 2 gir opp tunellern her i tromsø og fikk ikke mere enn 30-40 kmt, det viste seg at det var en liten del av katalysatoren som hadde brukket av og lagt seg på tvers inni der, så dermed ble potta nesten tett, bilen ble varm og fikk ikke noe trøkk, virka som om den ikke fikk bensin rett og slett men det var altså ikke det. potta var tetta av den delen som hadde løsna og bilen fikk ikke blåst fra seg.
Mister Bimmler Skrevet September 5, 2007 Forfatter Skrevet September 5, 2007 Øyvind på Nylund fortalte at diagnostikk kun kan fange opp noen feil. Han manglet også noe utstyr og henviste meg til Kvål Auto utenfor Sandnes. Etter min beskrivelse av problemet på tlf. vil de påregne feilsøking i størrelsesorden 2-3000 kroner. Kvål mente det er trolig en feil, ikke nødv.vis på turboen, som gjør at turboen går inn i nødprogram og stenger seg selv av. Kan også henge sammen med hakkete kaldstarter (hvis ikke glødinga er dårlig også, da). Nylund mener det er lite som kan sote seg til og kneble ytelsene ellers i motoren. Kvål fortalte ellers noe litt knæsj: Hvis du e-tuner eller omprogrammerer motor, f.eks. med større turbo og IC, så er den linket med girkassa. Mao. vil autokassa innstille seg til å "ta" sånt som endret ladekarateristikk og powerkurve automatisk, når motoren blir stillet inn. Altså ikke en separat programmering, som jeg har lest flere steder. Artig!
bbqlk30 Skrevet September 5, 2007 Skrevet September 5, 2007 Har selv byttet EGR innsug, til EGR uten ventil. Innsuget og luft fordeler blir veldig sotet/griset til, og det er greit å få ein reinere forbrenning!!! + ett par hester til Det er gjort på 15 min å ta opp EGR og sjekke.
Mister Bimmler Skrevet November 6, 2009 Forfatter Skrevet November 6, 2009 To år senere ble det så ille at jeg bare måtte ordne... Sandnes Elektrodiesel feilsøkte mye rart før de trykktestet turbo under belastning, og den var helt - helt - ferdig. Jeg har hele tiden tenkt at tregt avspark er kjennemerket til forrige generasjon diesel. Skaffet ny Garrett TB2514 fra USA, fikk den skiftet sammen med tre av pluggene i forvarminga, olje og filtre, og nå har jeg omtrent ny bil. Den går som en kule, er helt med fra første sekund og er rett og slett ganske rask. Überimponert. Har ikke fått snakket med mekanikeren ennå, men en del teorier ble eliminert før de fikk tatt den endelige testen. Den spolet opp men ladet ingenting i det hele tatt før 2800 rpm og så var festen over ved 3200. Ingen røyk ut bak, ingen andre tegn på dårlig turbo. Den nye fungerer på en helt annen måte og kommuniserer mye mye mer. Vanvittig festlig, dere!
Bjørner Skrevet November 6, 2009 Skrevet November 6, 2009 Fantastisk at du oppdaterer tråden etter så lang tid og i tillegg sender PM om det happlaus for stort BMW hjerte Har spekulert mye på den feilen der, opplevde dette på ferie i sommer. Da kunne jeg kjenne antyding av og til at draget ble dårligere som kom den seg igjen hvis jeg roa helt ned. Måtte stoppe en gang for at moteren kom på rødt.
Mister Bimmler Skrevet November 6, 2009 Forfatter Skrevet November 6, 2009 Skulle bare mangle - det var en sånn lurefeil, "alt" og "alle" sier at skutt turbo kun var aktuelt hvis det kom mye sot ut bak. Til den prisen jeg fikk ny turbo for, var det nesten verdt å prøve i blinde. Men min bil blir ikke varm... El-vifta slår inn og jeg har aldri nærmet meg rødt. Til en annen gang vet jeg at jeg skal være sikker på å prøvekjøre et par jevnaldrende biler så jeg vet litt mer! Har du noen gang fått din turbo trykktestet under belastning?
fast Dog Skrevet November 6, 2009 Skrevet November 6, 2009 tok de mye for å bytte turboen? altså bare arbeidspenger.
Mister Bimmler Skrevet November 6, 2009 Forfatter Skrevet November 6, 2009 De er ikke så billige, men beregnet 9,5 timer for turbobytte med olje og filter, luftfilter, spennhjul på reima og feilsøking + skifte av tre av seks glødeplugger. Totalsum 11500 med de øvrige delene. Jeg tipper fem av timene var turboen. Tusen kroner timen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå