Anderslien Skrevet Juni 2, 2007 Forfatter Skrevet Juni 2, 2007 Håpe det utstyret du kjøper er ok da.La bilen stå og gå ja, også sprayer du start gass med måte vel og merke... Rundt om på forskjellige plasser der du ser slanger og slikt. Ikke inn i luftinntaket/filteret!!! Okei, skjønner... Da skal jeg prøve på det jeg. Takk for hjelpen
Ballder Skrevet Juni 2, 2007 Skrevet Juni 2, 2007 Og nødmodus kan jo selvsagt være en føler ja, men sjekk om du har olje nok på kassa! Se også litt på oljen. (lukt og utseende) Lukter det surt og jævlig ville jeg bytta filter/olje og pakninger til bunnpanne. Litt usikker på fargen den olja bør ha, men den skal ihvertfall ikke se brunsvart ut. De berømte plastkulene kan jo også være greit og få tak i da. De byttes sikkert via den vien, uten at jeg vet sikkert. Er det ingen her inne som har erfaring med denne bilen/modellen som kan bistå litt da?? Kom igjen gutter!!
Anderslien Skrevet Juni 2, 2007 Forfatter Skrevet Juni 2, 2007 Forrige eier har bytta olje og filter på kassa nettopp. Brukte dyr olje også som kosta 200kr literen, kjøpt hos Bavaria. Fikk med kvitteringer og sånt på dette. Jeg sjekket nettopp oljenivået, og da etterfylte jeg 0,5l med olje jeg fikk med av forrige eier som han hadde fylt på fra før. Så det er ikke problemet. Heller ingen symptomer på at de plastkulene må byttes.
bbmw Skrevet Juni 2, 2007 Skrevet Juni 2, 2007 Nei, har visst om de fleste feilene egentlig. Fikk vite alt før jeg kjøpte den. Så er ikke overrasket. Har jo ikke vært noen veldig alvorlige feil. Bare litt sånn småtteri som man kan regne med når du kjøper en så gammel bil. Den går på bare 400-500RPM på tomgang, så kanskje dette som er feilen. Hvordan stiller jeg opp tomgangen på den? Vet jeg kan stille på gasswaieren, men det blir jo feil.. Bør nok justere litt der ja, og sjekke clutchen kansje? Veit ikkje korleis det er med automatkasser. Men at den ikkje "tar så mye" at du kveler bilen..
Ballder Skrevet Juni 2, 2007 Skrevet Juni 2, 2007 Har du tatt bremsetesten med kassa i N nå da? Stopper motoren da, så tenker jeg dårlig kontakt jeg... Ellers så går bilen som den skal eller? Drar bra som pokker og girer om ved rødmerking ved full gass.
Anderslien Skrevet Juni 2, 2007 Forfatter Skrevet Juni 2, 2007 Vet ikke det med clutchen men.. Kan jo være en mulighet. Nei, har ikke testet det med at den står i N og prøve å bremse ned til 0 da. Er på jobb til to, så skal sjekke etter det. Og ja, den girer veldig fint, og girer ved rødmerking når jeg gir bånn gass. Drar ordentlig bra og fint, så jeg kan ikke se noe galt der.
Ballder Skrevet Juni 2, 2007 Skrevet Juni 2, 2007 Som sagt så har jeg null kjennskap til den motoren du har der, så vi får bare håpe noen med peiling griper inn her. Blir nesten et mysterium den kassa som går i nødmodus også, men er nærliggende og tro at ting kan henge sammen her. Feilkoder kan som sagt om du er heldig, løse det meste for deg. Lykke til ihvertfall.
Anderslien Skrevet Juni 2, 2007 Forfatter Skrevet Juni 2, 2007 Skal bestille det diagnoseutstyret, så den leser vel av feilkoden om det at automatkassa går i nødprogram.
Alpina B10 Skrevet Juni 3, 2007 Skrevet Juni 3, 2007 -Hadde noe lignende problem på min 530i for et år siden, noen ganger når jeg bremset ned eller skiftet fra revers til drive litt kjapt så daua bilen. Vanlig vis startet bilen igjen med en gang men problemet skjedde oftere og oftere. Etterhvert begynte signalet for girkasse problemer og komme opp i displayet etter at jeg hadde fått gang på bilen. Så tilfeldig stod bilen på tomgang over en lengre periode en gang og sloknet av seg selv og ville ikke starte igjen. sendte bilen til med Falken til verksted og da vi annkom verkstedet startet selvfølgelig bilen uten problemer. Lot bilen stå på verksted og det var som valig den berømte luftmengde måleren som fikk skylden. De skiftet alt og begynte å mene at jeg måtte vurdere å bytte pluggledninger og coiler. Den started og sveiv fint når den var kald og når den ble god og varm begynte den å sutre og daua. Bytte coiler tenkte jeg? Har de røykt maling..... Gikk og henta bilen og ba de skru ut all driten de hadde bytta, venta til bilen ble kald og kjørte hjem i garasjen. Lot den stå på tomgang og selføgelig så skulle det gå ekstra lang tid før den begynte å sutre. Da den daua kjente jeg at bensin slangene inn på fuel rail'n var myke....... Ok... reiv ut alt rælet baki og fant ut at det var ganske forseg gjort å komme til bensinpumpa, (akkurat som de hadde planlagt på forrhånd at noe skulle gå galt her), ga toppen av plast lokket et dunk med baksiden av skrujernet og vrei om nøkkelen og den startet igjen. Monterte trykk måler på føde siden av bensin tilførselen, strakk en slange opp under panseret og la manometert under vindusviskeren. Kjørte en tur og brmset ned i første kryss og trykket forsvant. Gikk bak og dunka i bensin pumpa og starta igjen. Kjørte til MECA og kjøpte ny bensinpumpe 1600 Nok. Monterte pumpa, lett sak, og problemet har vært vekk. Kammeraten min fikk noe av de samme symptomene på sin 540i og reiste rett og kjøpte ny pumpe og da var det slutt på det problemet. Det med lav tomgang, kan komme av lavt bensintrykk tror jeg.... Lykke til.... Tipper bilen din har gått mellom 200 og 250.000 km????
M6 Bjørn Skrevet Juni 3, 2007 Skrevet Juni 3, 2007 Alpina B10 Litt off topic her,men har du en B10,evt hvilken modell?
Ballder Skrevet Juni 3, 2007 Skrevet Juni 3, 2007 -Hadde noe lignende problem på min 530i for et år siden, noen ganger når jeg bremset ned eller skiftet fra revers til drive litt kjapt så daua bilen. Vanlig vis startet bilen igjen med en gang men problemet skjedde oftere og oftere. Etterhvert begynte signalet for girkasse problemer og komme opp i displayet etter at jeg hadde fått gang på bilen. Så tilfeldig stod bilen på tomgang over en lengre periode en gang og sloknet av seg selv og ville ikke starte igjen. sendte bilen til med Falken til verksted og da vi annkom verkstedet startet selvfølgelig bilen uten problemer. Lot bilen stå på verksted og det var som valig den berømte luftmengde måleren som fikk skylden. De skiftet alt og begynte å mene at jeg måtte vurdere å bytte pluggledninger og coiler. Den started og sveiv fint når den var kald og når den ble god og varm begynte den å sutre og daua. Bytte coiler tenkte jeg? Har de røykt maling..... Gikk og henta bilen og ba de skru ut all driten de hadde bytta, venta til bilen ble kald og kjørte hjem i garasjen. Lot den stå på tomgang og selføgelig så skulle det gå ekstra lang tid før den begynte å sutre. Da den daua kjente jeg at bensin slangene inn på fuel rail'n var myke....... Ok... reiv ut alt rælet baki og fant ut at det var ganske forseg gjort å komme til bensinpumpa, (akkurat som de hadde planlagt på forrhånd at noe skulle gå galt her), ga toppen av plast lokket et dunk med baksiden av skrujernet og vrei om nøkkelen og den startet igjen. Monterte trykk måler på føde siden av bensin tilførselen, strakk en slange opp under panseret og la manometert under vindusviskeren. Kjørte en tur og brmset ned i første kryss og trykket forsvant. Gikk bak og dunka i bensin pumpa og starta igjen. Kjørte til MECA og kjøpte ny bensinpumpe 1600 Nok. Monterte pumpa, lett sak, og problemet har vært vekk. Kammeraten min fikk noe av de samme symptomene på sin 540i og reiste rett og kjøpte ny pumpe og da var det slutt på det problemet. Det med lav tomgang, kan komme av lavt bensintrykk tror jeg.... Lykke til.... Tipper bilen din har gått mellom 200 og 250.000 km???? Har faktisk vært inne på tanken ang. Cherokeen min også, men som med BMW... Et helvete og komme til. Spørs om ikke både jeg og Anderslien burde måle litt trykk her ja.
Anderslien Skrevet Juni 3, 2007 Forfatter Skrevet Juni 3, 2007 Alpina B10: Ja, det kan jo stemme det med bensinpumpa. Men i dag så stilte jeg opp tomgangen med gasswaieren til ca. 800RPM. Da stopper den ikke i det hele tatt når jeg bremser ned til 0. Så hvis tomgangen hadde vært litt høyere enn 400-500RPM, så stopper den jo ikke. Kan vel ikke være bensinpumpa da? Stilte den ned igjen til 400-500RPM, og bremset ned til 0, og da stoppet den... Starter jo med en gang igjen da, men litt irriterende når det skjer i kryss
Anderslien Skrevet Juni 3, 2007 Forfatter Skrevet Juni 3, 2007 I dag så fikk jeg nesten ikke startet bilen. Jeg var innom butikken i 10min, og da jeg kom ut igjen og prøvde å starte bilen, starta den litt, stoppa, også ville den ikke starta. Jeg ventet litt, og prøvde og da startet den. Kan det være bensinpumpa kanskje som forårsaker alle disse problemene? Lambdasonden vil jo slå ut også når den får for lite bensin, og da vil girkassa gå i nødprogram... Så kan hende alt henger sammen?
Ballder Skrevet Juni 4, 2007 Skrevet Juni 4, 2007 Finn ut hvilket trykk du skal ha også får du noen/ eller mål trykket selv. Siden dette er erfaringer andre sitter med, så kan du være "heldig"... Synes bare det er så rart at den går som den skal ved full gass liksom.
Sir Hofstad Skrevet Juni 4, 2007 Skrevet Juni 4, 2007 Opplevde problem med utette ledninger og komponenter til drivstofftilførsel på eldre BMWer (ala myke slanger med sprekker i og utette o-ringer), som ga slike symptomer. Verkstedet mente motor var defekt/utslitt Originale bensinsslanger på BMW er ikke verdens mest holdbare. Og det jeg bytter først på de E34 jeg holder på med....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå