Anderslien Skrevet Juni 4, 2007 Forfatter Skrevet Juni 4, 2007 Opplevde problem med utette ledninger og komponenter til drivstofftilførsel på eldre BMWer (ala myke slanger med sprekker i og utette o-ringer), som ga slike symptomer.Verkstedet mente motor var defekt/utslitt Originale bensinsslanger på BMW er ikke verdens mest holdbare. Og det jeg bytter først på de E34 jeg holder på med.... Men det er vel metall bensinrør mesteparten? Hvilke slanger annbefaler du meg å bytte da? Er det noen slanger inne ved pumpa, eller er det kun metall rør der også?
Sir Hofstad Skrevet Juni 4, 2007 Skrevet Juni 4, 2007 Slanger fra tanken og ned til filteret feks. Ser du hvis du tar av innerskjerm. Slanger inn til pumpa derfra. Slanger fra ca travers til fuelrail, spesielt problemer der gjerne... Bruker å bytte med kvalitetsslanger (12 bar). Kan lete etter hvite avleiringer på slanger og området rundt. Disse metallrørene er ikke noe heller synes jeg, i allefall viktig å holde et øye med dem...
Anderslien Skrevet Juni 4, 2007 Forfatter Skrevet Juni 4, 2007 Jeg kan se litt etterpå om jeg finner noe som kan se dårlig ut... Eller kan jeg koble et manometer på fuelrail slangen og se hvor mye trykk det blir? Hvis noen vet hvor mye trykk det skal være da.
Sir Hofstad Skrevet Juni 4, 2007 Skrevet Juni 4, 2007 Kan sjekke trykket,tror det skal ligge på ca 3. Helst ha koblet deg på med t-stykke slik at du får sett hvordan det er over litt tid med motor i gang.
Anderslien Skrevet Juni 4, 2007 Forfatter Skrevet Juni 4, 2007 Kan sjekke trykket,tror det skal ligge på ca 3.Helst ha koblet deg på med t-stykke slik at du får sett hvordan det er over litt tid med motor i gang. Men det er vel maks trykket jeg er ute etter? Hvis slangene eller pumpa er dårlig kan den fortsatt klare å opprettholde grunntrykket. Så da bør jeg vel sette en slange nippel med manometer på slangen fra pumpa, sette på tenningen og se da, fordi da går den vel opp til maks trykk? Hvis det skal gjøres sånn, hvor mye maks trykk skal den klare? Tar du ut bensinpumpa og de andre delene jeg spurte deg etter før du vraker den 540'en du har?
imalldevil Skrevet Juni 4, 2007 Skrevet Juni 4, 2007 Har samme bil, tomgangen min ligger på ca 450 og har bremsa ned fra både 30 til og med ca 100 uten at den har stoppa for meg. Spurte en bmw mek. idag om tomgangen og han sa at 450-500 rpm var normalt på disse motorene, men under det ville han ikke anbefale, eller høyere for den del, den "bykser" til når enn setter den i revers pga olje trykket i kassa og mer turtall ville ikke han hatt. Det var beskjeden jeg fikk.
Anderslien Skrevet Juni 4, 2007 Forfatter Skrevet Juni 4, 2007 Har samme bil, tomgangen min ligger på ca 450 og har bremsa ned fra både 30 til og med ca 100 uten at den har stoppa for meg.Spurte en bmw mek. idag om tomgangen og han sa at 450-500 rpm var normalt på disse motorene, men under det ville han ikke anbefale, eller høyere for den del, den "bykser" til når enn setter den i revers pga olje trykket i kassa og mer turtall ville ikke han hatt. Det var beskjeden jeg fikk. Hmm... Prøvde du å holde bremsen forsiktig inne helt til 0? Prøv å ligg i 60 på lavt turtall på economy i en oppoverbakke. Så bremser du sakte ned til 0. Holde bremsen inne hele tiden, men ikke hardt. Se om turtallet går ned eller om den stopper da. Hvis den ikke gjør det, så er det ikke tomgangen min som er problemet hvertfall... Skal teste ut om det er bensinpumpa i morgen, men da må jeg få vite maks trykk av noen. Du vet ikke det?
imalldevil Skrevet Juni 4, 2007 Skrevet Juni 4, 2007 Nå har jeg vært ekstra ute for å prøve og min bil stoppa ikke, men hvilket trykk det er på pumpa vet jeg ikke. Det kan hende ett av de to bensin filtrene dine er tette. Har bytta disse på min, den begynte å nygge litt, sørlig når den var varm. Etter dette ble gjort er den fin igjen.
Anderslien Skrevet Juni 4, 2007 Forfatter Skrevet Juni 4, 2007 Kan jo være de... Hadde ikke skadet å byttet de. Drar innom bmw forhandleren i morgen og muligens kjøper jeg da. Koster sikkert ikke allverden.
Anderslien Skrevet Juni 5, 2007 Forfatter Skrevet Juni 5, 2007 Har nå prøvd ut. Den ligger stabilt på 3 bar trykk, og når jeg gir på, går den opp til 3,5 bar og holder seg stabilt der også. Fikk opplyst av bmw forhandleren min også at dette var det riktige trykket den skal ligge på. Så da er det ingenting galt med pumpa mi. Hva kan dette være da? Virker som om den ikke girer ned hvis jeg holder bremsen inne, men slipper jeg opp bremsen 1-2 ganger mens jeg bremser ned, stopper den ikke og girer ned. Den stopper ikke hvis jeg kjører på første eller andre gir. Kun på 3. og 4. gir. Kan det være noe med bremsekraft forsterkeren eller girkassa mi? Eller bare elektronikk som svikter? Takk for svar
Anderslien Skrevet Juni 5, 2007 Forfatter Skrevet Juni 5, 2007 Har nå prøvd ut. Den ligger stabilt på 3 bar trykk, og når jeg gir på, går den opp til 3,5 bar og holder seg stabilt der også. Fikk opplyst av bmw forhandleren min også at dette var det riktige trykket den skal ligge på. Så da er det ingenting galt med pumpa mi. Hva kan dette være da? Virker som om den ikke girer ned hvis jeg holder bremsen inne, men slipper jeg opp bremsen 1-2 ganger mens jeg bremser ned, stopper den ikke og girer ned. Den stopper ikke hvis jeg kjører på første eller andre gir. Kun på 3. og 4. gir. Kan det være noe med bremsekraft forsterkeren eller girkassa mi? Eller bare elektronikk som svikter? Takk for svar
Anderslien Skrevet Juni 11, 2007 Forfatter Skrevet Juni 11, 2007 Har glemt helt av noe jeg. Tror det har en sammenheng med at girkassa går i nødprogram og at bilen stopper ved nedbremsing. Det kommer opp en advarsel: Brake Linings, check instruction manual. Har ikke tenkt så mye over det, fordi bremsevæske eller noe synker ikke, så er jo ikke ødelagte bremserør eller noe, men kan dette ha noe med at den stopper kanskje? Og hva betyr egentlig dette at jeg skal sjekke?
Anderslien Skrevet Juni 12, 2007 Forfatter Skrevet Juni 12, 2007 Får ikke giret ned fra 3 da.... Riktig det. Kan det ha noe sammenheng med den advarselen som kommer opp tror du? Har jo noe med bremsen å gjøre at den ikke girer så...
Anderslien Skrevet Juni 24, 2007 Forfatter Skrevet Juni 24, 2007 Tror muligens at alle problemene med bilen min er fikset nå. Det var noen hull i eksosanlegget på rørene før den bakerste lyddemperen. Har sveist de igjen nå, og nå går bilen litt høyere på tomgang (500-600), ristet litt før på tomgang, men det gjør den ikke lenger, lukta som kom inni bilen er borte (var sikkert uforbrent bensin), at girkassa går i nødprogram er borte, bilen starter/tenner også tidligere (ikke at den var treg før men). Alt dette på grunn av noen små hull i eksosanlegget. Herregud, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå