Gå til innhold

skifte registerreim og stramme/løpehjul m40b18

jensemann23
 Share

Anbefalte innlegg

Har bestillt meg regreim sett på schmiedmann nå.

Skal bytte til uka. Det jeg lurer på er om hvis jeg bare kutter den gamle reima, skifter løpe/strammehjulene(3 stk) og passer på at veiva/kammen ikke flytter seg, trenger jeg likevel spesialverktøy? Er det ikke bare å smette på plass den nye reima og stramme til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Men hvorfor i alle dager KUTTE reima? Bare skru opp strammehjulet og lirke den løs og merke. Evt ha med seg en assistent og få holdt den helt riktig. Jeg bruker bare å skru av toppdekselet og følge med på kammen.

Spesialverktøyet er laget for å sikre at ingenting flytter seg. Ikkeno hokus pokus. Den kamlåsen som er til M40 funker jo ikke helt som den skal heller, er ikke 100% fit på kammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den tikker på kald motor er jo ikkeno å være lei seg for, det er verre da den tikker steinhardt under kjøring ved nådd driftstemperatur.

Kammen har nok sett sine bedre dager ja. Ser fort om den er slitt eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan det også.

Løfterne kommer som oftest av dårlig oljeskiftintervaller og generelt mye smuss. Vi har jo hatt oppe dette med dieselrens før, og det bruker å hjelpe litt. Dog er det en risiko forbundet i denne operasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...