jensemann23 Skrevet Mai 29, 2007 Share Skrevet Mai 29, 2007 Har bestillt meg regreim sett på schmiedmann nå. Skal bytte til uka. Det jeg lurer på er om hvis jeg bare kutter den gamle reima, skifter løpe/strammehjulene(3 stk) og passer på at veiva/kammen ikke flytter seg, trenger jeg likevel spesialverktøy? Er det ikke bare å smette på plass den nye reima og stramme til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Towwy Skrevet Mai 29, 2007 Share Skrevet Mai 29, 2007 Joda, går nok bra det. Skiftet på min m40b18, jeg laget meg bare noen merker med korrektur-lakk på veiva og kammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mai 29, 2007 Share Skrevet Mai 29, 2007 Jepp. Men hvorfor i alle dager KUTTE reima? Bare skru opp strammehjulet og lirke den løs og merke. Evt ha med seg en assistent og få holdt den helt riktig. Jeg bruker bare å skru av toppdekselet og følge med på kammen. Spesialverktøyet er laget for å sikre at ingenting flytter seg. Ikkeno hokus pokus. Den kamlåsen som er til M40 funker jo ikke helt som den skal heller, er ikke 100% fit på kammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2007 ja. Er spent på hvordan kammen ser ut. Regner med den er litt slitt, siden den tikker på kald motor. Men gidder ikke koste på ny kam enda. Den drar jo greit og går som den skal, så den kan ikke være sååå slitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mai 29, 2007 Share Skrevet Mai 29, 2007 At den tikker på kald motor er jo ikkeno å være lei seg for, det er verre da den tikker steinhardt under kjøring ved nådd driftstemperatur. Kammen har nok sett sine bedre dager ja. Ser fort om den er slitt eller ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2007 kan jo være noen av de hydrauliske "løfterne" som er tette også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mai 30, 2007 Share Skrevet Mai 30, 2007 Ja, det kan det også. Løfterne kommer som oftest av dårlig oljeskiftintervaller og generelt mye smuss. Vi har jo hatt oppe dette med dieselrens før, og det bruker å hjelpe litt. Dog er det en risiko forbundet i denne operasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå