Joachim ///Cabriolet Skrevet Mai 29, 2007 Share Skrevet Mai 29, 2007 Hvordan lurer jeg hjernen til å tro at den står i P? Gjelder en 325 cabriolet 94 modell. Snart klart for oppstart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim ///Cabriolet Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2007 ingen som har peiling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet Mai 31, 2007 Share Skrevet Mai 31, 2007 Skal prøv å svare så godt jeg kan med den erfaring jeg har inntil nu med lednings nettet. Det er på eget ansvar, og mit svar skal ikke anses som en fungerende How-To.....Kun en mulig løsning. Der går strøm fra en sikring til bryteren nede ved gearvelgeren (Pin 1 sikkert), slå på tænningen sæt den i P og mål med multimeter, Pin til stel. Skulle da gjerne vere 2 ledninger med strøm på nu. sæt den da i et annet gear Mål da igjen hvem 2 Pins der er strøm på. Den ene skulle gjerne vere den samme, den andre en ny. Prøv evt. alle gear og forsikre deg om at du har funnet strøm tilførelsen (Konstant strøm ved tænning) Da veit du nu hvem Pin der er strøm på når bilen står i park, og hvem som er konstant strøm. Da tar du av stikket, og kortslutter mellem den pin der er konstant strøm på og den pin som har strøm når den står i P. Nu skulle DME da få konstant strøm som forteller den at den står i P. Prøv ved at sætte bilen N og se om bilen vil starte. Sæt lige foten på bremsen, bare sånt for god ordens skyld Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim ///Cabriolet Skrevet Mai 31, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2007 ok. Nå har ikke jeg girvelgeren for automaten lenger da men.. Mulig man kan gjøre det på forskjellige måter. På en kamerat sin bil kobla han om et rele under rattstamma, men dette var ikke likt på min. Hans bil er en coupe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå