BMW 320 IAT Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Jeg har planer om å bytte fra 320ia til 328ia, begge er M52. Og så montere kompresor i 328iaen. Noen her så vet om det er mye arbeid å bytte motor? Hva må til? Noen så har komresor i en 328i? Takker for all info
Torra tuning Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 www.kimmit-sport.no sa akuratt at de skulle få inn nytt kompressorkit. Koster 20lapper el no
CabTuning Skrevet Mai 30, 2007 Skrevet Mai 30, 2007 Dette blir nok en ganske stor jobb. Å få ut motoren og sette i den andre er ikke store jobben men montering av kompressor gjør at det blir en del mer skruing. Og du må nok bytte gir kasse og driv-verk å hvis du skal ha i 328 m kompressor. Etter mine erfaringer blir det alltid noe ++ når man skal oppgradere til større motorer, det krever tid og tålmodighet. Lykkke til med ditt prosjekt.
BMW 320 IAT Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Skrevet Mai 30, 2007 www.kimmit-sport.no sa akuratt at de skulle få inn nytt kompressorkit. Koster 20lapper el no Det blir ikke dette kitet, jeg skal ha ESS sitt det koster ca 50.000kr, regner dette som mer seriøst og bedre kitt.
BMW 320 IAT Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Skrevet Mai 30, 2007 Husk bremser og godkjenning nå da Ja det skal godkjennes, men lurte bare på om noen hadde gjort denne jobben før så kunne gi noen råd.
B.E.E. Skrevet Mai 30, 2007 Skrevet Mai 30, 2007 Jeg har planer om å bytte fra 320ia til 328ia, begge er M52.Og så montere kompresor i 328iaen. Noen her så vet om det er mye arbeid å bytte motor? Hva må til? Noen så har komresor i en 328i? Takker for all info Har du E-36 eller E-46?
02 Touring Skrevet Mai 30, 2007 Skrevet Mai 30, 2007 E36 96 mod 320 IAT er vel E36. E46 Touring kom ikke før 1998 tror jeg.
B.E.E. Skrevet Mai 30, 2007 Skrevet Mai 30, 2007 E3696 mod 320 IAT er vel E36. E46 Touring kom ikke før 1998 tror jeg. Aha, nå så jeg det Jeg bygde min 97 modell 320 om til 328. Bilen min ble komplett ombygd. Fordelen med en slik ombygging, er at mange deler er de samme på begge modellene. Det du trenger er: Motor, eksosanlegg, girkasse, giroverføring stag, mellomaksling, differensial (1:2,93 utveksling på manuell og 1:3,14 utveksling på automat), drivakslinger, nytt instrumentpanel og ny hjerne. Bremsesystemet er helt likt på begge modellene, med unntak av bakbremsene som må skiftes. Nye calippere, skiver og klosser er alt som trengs, da håndbrekksystemet er det samme.
BMW 320 IAT Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Skrevet Mai 30, 2007 E3696 mod 320 IAT er vel E36. E46 Touring kom ikke før 1998 tror jeg. Aha, nå så jeg det Jeg bygde min 97 modell 320 om til 328. Bilen min ble komplett ombygd. Fordelen med en slik ombygging, er at mange deler er de samme på begge modellene. Det du trenger er: Motor, eksosanlegg, girkasse, giroverføring stag, mellomaksling, differensial (1:2,93 utveksling på manuell og 1:3,14 utveksling på automat), drivakslinger, nytt instrumentpanel og ny hjerne. Bremsesystemet er helt likt på begge modellene, med unntak av bakbremsene som må skiftes. Nye calippere, skiver og klosser er alt som trengs, da håndbrekksystemet er det samme. Takker for info Men passet alt over, bolt on?
BMW 320 IAT Skrevet Juni 1, 2007 Forfatter Skrevet Juni 1, 2007 Alle delene var bolt-on, ja. ok, grennrøret var d likt?
B.E.E. Skrevet Juni 4, 2007 Skrevet Juni 4, 2007 Alle delene var bolt-on, ja. ok, grennrøret var d likt? Det er samme eksos manifoil på 320 og 328.
BMW 320 IAT Skrevet Juni 4, 2007 Forfatter Skrevet Juni 4, 2007 fine då kan jeg bruke det eksos anlegget jeg har nå. Det er bygget om til 325/328 fra kat. Men då passer alt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå