Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har planer om å bytte fra 320ia til 328ia, begge er M52.

Og så montere kompresor i 328iaen. Noen her så vet om det er mye arbeid å bytte motor? Hva må til? Noen så har komresor i en 328i?

Takker for all info

Skrevet

Dette blir nok en ganske stor jobb. Å få ut motoren og sette i den andre er ikke store jobben men montering av kompressor gjør at det blir en del mer skruing. Og du må nok bytte gir kasse og driv-verk å hvis du skal ha i 328 m kompressor. Etter mine erfaringer blir det alltid noe ++ når man skal oppgradere til større motorer, det krever tid og tålmodighet. ;) Lykkke til med ditt prosjekt. :)

Skrevet
www.kimmit-sport.no sa akuratt at de skulle få inn nytt kompressorkit. Koster 20lapper el no

Det blir ikke dette kitet, jeg skal ha ESS sitt det koster ca 50.000kr, regner dette som mer seriøst og bedre kitt. 8)

Skrevet
Jeg har planer om å bytte fra 320ia til 328ia, begge er M52.

Og så montere kompresor i 328iaen. Noen her så vet om det er mye arbeid å bytte motor? Hva må til? Noen så har komresor i en 328i?

Takker for all info

Har du E-36 eller E-46?

Skrevet
E36

96 mod 320 IAT er vel E36. E46 Touring kom ikke før 1998 tror jeg.

Aha, nå så jeg det :D

Jeg bygde min 97 modell 320 om til 328. Bilen min ble komplett ombygd. Fordelen med en slik ombygging, er at mange deler er de samme på begge modellene.

Det du trenger er: Motor, eksosanlegg, girkasse, giroverføring stag, mellomaksling, differensial (1:2,93 utveksling på manuell og 1:3,14 utveksling på automat), drivakslinger, nytt instrumentpanel og ny hjerne. Bremsesystemet er helt likt på begge modellene, med unntak av bakbremsene som må skiftes. Nye calippere, skiver og klosser er alt som trengs, da håndbrekksystemet er det samme.

Skrevet
E36

96 mod 320 IAT er vel E36. E46 Touring kom ikke før 1998 tror jeg.

Aha, nå så jeg det :D

Jeg bygde min 97 modell 320 om til 328. Bilen min ble komplett ombygd. Fordelen med en slik ombygging, er at mange deler er de samme på begge modellene.

Det du trenger er: Motor, eksosanlegg, girkasse, giroverføring stag, mellomaksling, differensial (1:2,93 utveksling på manuell og 1:3,14 utveksling på automat), drivakslinger, nytt instrumentpanel og ny hjerne. Bremsesystemet er helt likt på begge modellene, med unntak av bakbremsene som må skiftes. Nye calippere, skiver og klosser er alt som trengs, da håndbrekksystemet er det samme.

Takker for info :)

Men passet alt over, bolt on?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...