kikka Skrevet Mai 30, 2007 Skrevet Mai 30, 2007 Noen som vet med sikkerhet, vilkne ledninger som skal kobles slik at M5 motoren ikke går i nødprogram. Får kun 5000 omdr på den nå og det smeller noe jævelig i eksosen Vet det er noe med spedometer singnalene, men er usikker på vilkne ledn som skal sammen.. Motoren er en 3.6l 90 mod og står i en E30 84 mod..
BoSJo Skrevet Mai 30, 2007 Skrevet Mai 30, 2007 http://www.e38.org/e34/ Under *Electronics* er der el diagrammer til E34 88 til 95 Da kan du hvertfall kartlegge hvilke ledninger som sitter på Motoren, og evt. måle deg frem på eksisterende ledninger i din E30. Lag deg en STOOOOR kop kaffe og et skikkeligt skjema som du kan skrive dine funn inn i med side nummere og hele pakken.....er etter å gå tilbake og se om du har gjort en feil da
mOMOe Skrevet Mai 30, 2007 Skrevet Mai 30, 2007 motoren mangler signaler fra bakakselen ang farten som er elektronisk begrenset til 250km/t. chipper du den så er problemet ute av verden. evt montere denne føleren..
kikka Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Skrevet Mai 30, 2007 Hva farge er det på led fra bakakselen.. Prøvde å kobble meg innpå der uten hell.. Og hvilken farge er det på ledn fra M5 motoren? Takker for sjemaet..
BoSJo Skrevet Mai 30, 2007 Skrevet Mai 30, 2007 Står sikkert under Instrument Cluster i Diagrammet...tipper Brun/Rød
oddis Skrevet Mai 30, 2007 Skrevet Mai 30, 2007 Jeg mener bestemt Norman på trimchip.com sa at han hadde chip som omprogramerte dette signalet slik at motoren skulle gå normalt. Det bruker jo som oftest å være et problem med fartsperrene på disse motorene når de blir flytt over i andre modeller. Jeg skal dog ikke garantere noe. Send han en mail du!
BoSJo Skrevet Mai 30, 2007 Skrevet Mai 30, 2007 Nu kan jeg fortelle deg litt om hvad jeg inntill nu har funnet ut av med min X20 kontakt (Kopling til motorlednings nett som sitter ret ved sikringsboksen : Pin 9 Instrument Cluster speed input 0.5 Sort Går til DME Pin 8 Side 1210.2-11 Pin 14 Instrument Cluster Speed output 0.75 Sort/Hvit går til DME Pin 29 side 1210.2-07 Det var det som umiddelbart inkluderte noe med Speed, har self. flere pins data, men gidder ikke sitte og skrive det hele her og nu. Kan heller legge ut de 2 ledningsnett jeg skal splejse når jeg er ferdig med å kartlegge dem Ovenstående er til M20B25 E34 fra 90......er ikke sikkert det er likt til M5, men med side nummerene er du i nerheten av det du søker på motor siden. Det bedste er å bruke litt tid på dette, og gjøre det 100% og kople samtlige ledninger op på den rigtige måte.....kan helt sikkert spare deg for mye tull og hode bry ved senere problemer. I tilleg vil det da også vere muligt å kjøre diagnose som du kan bruke til noe.
Gunnar Skrevet Mai 31, 2007 Skrevet Mai 31, 2007 Det er svart/hvit i motorkontakten som er hastighetssignal. En original M5 får såvidt jeg har funnet ut dette signalet fra instrumentpanelet (se BoSJo's innlegg), og det er da instrumentpanelet som får selve diffsignalet. Såvidt jeg har funnet ut skal det være brun og brun/rød, men jeg får det desverre ikke til å funke på min. Men min går til 6500rpm før den sperrer - og sperrer dermed på rundt 250km/t i 5. gir. Det er for å unngå at man kan dra av diffkontakten (eller koble inn en bryter) og peise på til 275 eller hva de nå går.. merkelig at din sperrer på 5000rpm.
BoSJo Skrevet Mai 31, 2007 Skrevet Mai 31, 2007 Jeg har sennt en request på et program som er i stand til at gendkende tekst på billeder i pdf dokumenter. Skulle vere en 45 dagers trial, kansje vi greier å finde det der søker i de javla diagrammer, hvis programmet ellers funger.........tar sindsygt lang tid å søke etter diverse kontakter. Skal si fra hvis jeg får programmet.
BoSJo Skrevet Mai 31, 2007 Skrevet Mai 31, 2007 Men egentligt.... I diagrammerne er M5 altid fadet med litt grå tone eller der står M5 på toppen av hvert enkelt diagram som kun omhandler M5. Diagrammet til andre modeller er da enten ret før eller etter. Burde jo egentligt ikke vere så vanskeligt å kjikke kjapt igjennom etter M5. Står ikke så forferdeligt mange steder. Så sammenligne med den bil man nu har. Gunnar, du har jo bygget over i annen E34.....burde ikke vere så utroligt vanskeligt for deg å finne ledningerne i din bil, verre med E30, men de skulle vere ganske like. Har sett en del koplinger som tar litt omveie på M5 i forhold til feks 525 og 535..... kansje dere bare må bytte selve Check Control Modulet (Hvis det ikke sitter i speedo), eller der ligger noen relær og gjemmer seg et sted som dere må ha med over. Evt. feil kopling til DME??
BoSJo Skrevet Mai 31, 2007 Skrevet Mai 31, 2007 Hvis dere kommer over kontakt som er merket X20 med følgende pins : 6, 8, 12, 20 Så sig fra.....finner dem ikke, og jeg er snart helt firkantet i hodet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå