Dirty Skrevet Mai 31, 2007 Skrevet Mai 31, 2007 Hei har et veldig dumt spørsmål, som jeg har tenkt litt på! skal bygge turbo på kjærra mi nå m50b20 slange fra der oljetrykkesbryteren sitter, og til turboen.. og returen fra turboen skal i bunnpanna hva med å bare ha en kanne på sia ? så slipper man å styre å stelle? men jeg regner med at siden ingen har det så er det en logisk grunn til det! men måtte bare høre! kanskje det har noe med trykk å gjøre ? nei ikke vet jeg! men noen som kan bekrefte at dette er umulig ? hadde jo vært genialt hehe
stian329 Skrevet Mai 31, 2007 Skrevet Mai 31, 2007 Du har litt å lære ser jeg Hvor lang tid tror du det tar før det ikke er mer olje igjen i motoren, fordi all olja er i kanna?
Dirty Skrevet Mai 31, 2007 Forfatter Skrevet Mai 31, 2007 nei du skjønner ikke helt hva jeg mener! tenkte på å ha en tank med olje i bare til turboen ikke kontakt med motor olja! vis du skjønner! er ikke helt dom skjønner jo at olja vil forsvinne vis den skal gå inn i en kanne!
stian329 Skrevet Mai 31, 2007 Skrevet Mai 31, 2007 Leste bare det du skrev jeg Det blir nok mer styr og stell med å gjøre det på den måten du nevner, du må jo ha en egen oljepumpe kun til turboen da. Det enkleste er å lage til et par overganger/koblinger, dra 2 slanger og så ferdig med det.
Dirty Skrevet Mai 31, 2007 Forfatter Skrevet Mai 31, 2007 Oki så den vil ikke suge til seg oljen må ha en pumpe til å kjøre olja inn? såfall ja skrev det kanskje litt galt men hehe! fikk et tips om å lage en nippel i bunnpannepluggen! eller hva mener du om det?
Mr_Sunde Skrevet Mai 31, 2007 Skrevet Mai 31, 2007 Det er ikke fordelsaktig å ha returen så lavt. Den bør helst vere over oljenivå i bunnpanne sånn at det ikke blir noe motstand. Ser det er noen som overdimensjonereroljeretur slange/rør og kjører den inn under oljenivå i bunnpanne. Mener det var PPF eller noe sånt som hadde gjort det slik. Fungerte visst helt fint.
Bonden Skrevet Mai 31, 2007 Skrevet Mai 31, 2007 Det finnes turbo kit som har et lukket oljesystem , Aerocharger har slike sett.Har set det montert på mazda miata, Denne turboen smøres av en spesiell aircraft turbine engine oil fra et reservoir på turboen .,kjenner ikke til holdbarheten på denne type sett.
Dirty Skrevet Juni 1, 2007 Forfatter Skrevet Juni 1, 2007 hmm tror jeg bare gjør det på den vanlige måten
ehrnst Skrevet Juni 1, 2007 Skrevet Juni 1, 2007 lurt det hent olje fra trykkontakta og kjør returen i bunnpanne/blokk over oljenivå
Alpina B10 Skrevet Juni 3, 2007 Skrevet Juni 3, 2007 Du har ikke vurdert å bruke kommpressor i steden for turbo??
vetu03 Skrevet Juni 3, 2007 Skrevet Juni 3, 2007 Du kan jo også ha en catch tank til olje returen da.. Men den må jo da igjen inn i motoren får ikke å miste all oljen... Så blir jo det samme. Kan jo også kjøre det innom en oljekjøler fra catch tanken? Eller er jeg helt på jordet nå?!! Men det med olje retur og sånt er vel grunnen til at jeg heller mot kompressor istedet.. Men får se når den tid kommer.
325ti Skrevet Juni 3, 2007 Skrevet Juni 3, 2007 Du kan jo også ha en catch tank til olje returen da.. Men den må jo da igjen inn i motoren får ikke å miste all oljen... Så blir jo det samme. Kan jo også kjøre det innom en oljekjøler fra catch tanken? Eller er jeg helt på jordet nå?!! Men det med olje retur og sånt er vel grunnen til at jeg heller mot kompressor istedet.. Men får se når den tid kommer. hvorfor? hva er poenget med og kjøle oljeretur? enkelt og greitt, retur over ojelnivå i blokka! og ikke no catch tank der heller, oljen uitfra turbo bør ikke ha no slags motstand
ehrnst Skrevet Juni 3, 2007 Skrevet Juni 3, 2007 catchtank bruker du fra veivhusventilasjonen. Svetter motoren mye kan det være lurt å kjøre den automatisk tilbake fra catchtanken etter gassene er lufta ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå