Turbo-Knut Skrevet Mai 31, 2007 Skrevet Mai 31, 2007 Problemet var at førerdøra ikke kunne låses opp med nøkkel fra utsida. Mao, bare låse igjen... og låsen på passasjersiden og bakluke er defekt.. Så jeg demonterte dørtrekket og etterhvert låsekassa, måtte korte inn staget som går fra låse-sylindren og ned på mekanismen på låsekassa.. Da ble låsen i orden Prøvde å ta igjen låsekloa, som om døra skulle vært lukket igjen, og låste opp, og låste igjen, "åpna døra" med hendel på utsida, og innsida, en god del ganger, funka som bare det! Så skjer det.. Jeg smeller igjen døra, rydder unna alt verktøy som ble brukt, og skulle kjøre bilen ut av verkstedet.. men får ikke opp døra Når man tar i døråpneren tar det litt tak, før det glepper over inni selve låsekassa.... Når døra er lukket, får man ikke av innertrekket.. Tok ut de øvre listene på innside og utside av glasset i døra, og lyste nedi, og alt av stag og strømtilførsler er som det skal. prøvd med lange solide pinner og prøvd å bende og bryte nedi der, men neida... Og etter uttallige forsøk med å presse døra lenger inn for å avlaste dørlåsen og mye forsøk med hendelen oppå låsekassa, men den går så langt den bare kan gå, men det er noe som rett og slett glepper inni det lukkede kabinett Ser på de andre dørlåsene hvordan klaffen som holder låsekloa i inngrep, er plassert, og at denne kan dyttes ned manuelt, men er ikke mulig å komme til når døren er lukket. Dette er forresten et nyere system med automatisk "superlåsing", mao. ikke som på eldre utgaver hvor man måtte vri 45grader ekstra for å få den i "superlås", er en egen (synlig) micro-bryter som sørger for det... Så jeg har funnet ut at E34 er temmelig tyverisikre Så kommer spørsmålet, hvordan få opp døra ? For å skjønne hva jeg mener, må nok den som evt. har et svar til meg, ha vært borti låsekasser på e34
BoSJo Skrevet Mai 31, 2007 Skrevet Mai 31, 2007 Har du prøvd å vri nøklen helt til venstre og samtidigt dra op i håndtaget?
Turbo-Knut Skrevet Juni 1, 2007 Forfatter Skrevet Juni 1, 2007 Har du prøvd å vri nøklen helt til venstre og samtidigt dra op i håndtaget? Jepp, men dette funker bare på eldre systemer, for å låse opp døra når batteriet er flatt. Men fikk jo årna dét, er ikke det som er problemet lenger, man får både låst opp og igjen fra utsia nå! Problemet er at døra ikke går opp, selv om den ER opplåst...
BoSJo Skrevet Juni 1, 2007 Skrevet Juni 1, 2007 Ja jeg skjønte det, men det kunne jo vere at nøklen helt til venstre aktiverte mere end bare selve låsen Har desverre ikke mere å tilby da jeg kun har hatt dette fra hverandre en gang, og pga. noe annet.
Turbo-Knut Skrevet Juni 2, 2007 Forfatter Skrevet Juni 2, 2007 Døra er nå i orden igjen, var bare en skikkelig støyt fra innsida, mens døråpneren ble holdt oppe, som skulle til Nå fungerer den som den skal... noe mer fundering på dette er nå unødvendig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå