Mirakulix Skrevet Juni 1, 2007 Skrevet Juni 1, 2007 Idag da jeg startet bilen, fungerte alt som det skal.. tok meg en liten tur for å kjøpe is. og da jeg skulle starte opp bilen igjen, så rikket ikke bensin-nåla seg på instrumentet. den står helt død i start-posisjonen sin.. like så så fikk jeg opp på check-kontrollen bremslich elektronik.. Noen som har vært borti dette?
Mirakulix Skrevet Juni 1, 2007 Forfatter Skrevet Juni 1, 2007 La også merke til nå ikveld at temperaturnåla står helt i ro. Kan det være en sikring eller noe som er gåent?
Mirakulix Skrevet Juni 4, 2007 Forfatter Skrevet Juni 4, 2007 Hvilken eller hvor står sikringen for termostat og bensin-nåla (instrumentet) Jeg er helt blank på tysk. så klarte ikke lese meg frem til det i lokket på sikringsboksen..
BlueM Skrevet Juni 5, 2007 Skrevet Juni 5, 2007 Det er vel uansett en 5 amp sikring, og de er det vel ikke så altfor mange av. Om du graver frem sikringsskjemaet og lister opp alle 5 amp'ene så skal jeg vel alltids klare å oversette vil jeg tro.
Mirakulix Skrevet Juni 5, 2007 Forfatter Skrevet Juni 5, 2007 hehe, greit! skal sjekke nå når jeg drar hjem fra jobb. i'll be back!
Dr_S Skrevet Juni 5, 2007 Skrevet Juni 5, 2007 Er jo ikke verre enn at du ser etter en sikring som er gåen. Det ser du ganske lett ved at tråden er røket i sikringen.
BlueM Skrevet Juni 6, 2007 Skrevet Juni 6, 2007 Er jo ikke verre enn at du ser etter en sikring som er gåen. Det ser du ganske lett ved at tråden er røket i sikringen. Jupp. Det enkle er som oftest det beste. Om det da er mulig å se at sikringen faktisk har gått. Har ved et par anledninger opplevd at en sikring har takket for seg uten at det var mulig å se at den faktisk hadde gått.
Mirakulix Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Skrevet Juli 22, 2007 bumper denne. jeg prøvde å skifte en sikring som var gåen. da jeg startet bilen spratt nåla på temperaturen opp, som om at den var i orden.. jeg slo av motoren. og da jeg skulle starte den igjen. var alt like dødt igjen. Det gjelder, temperatur-nåla og bensin-nåla. noen som har vært borti lignende?
Ballder Skrevet Juli 23, 2007 Skrevet Juli 23, 2007 bumper denne. jeg prøvde å skifte en sikring som var gåen.da jeg startet bilen spratt nåla på temperaturen opp, som om at den var i orden.. jeg slo av motoren. og da jeg skulle starte den igjen. var alt like dødt igjen. Det gjelder, temperatur-nåla og bensin-nåla. noen som har vært borti lignende? Og hvordan var sikringen etter dette da?
Mirakulix Skrevet Juli 23, 2007 Forfatter Skrevet Juli 23, 2007 Update: Idag skiftet jeg sikring igjen. alt fungerte som det skulle. jeg startet bilen noen ganger i innkjørsla og alt så ut som det var i skjønneste orde MEN! da jeg skulle dra å fylle bensin. kjørte jeg kanskje 2-300 meter og så sluttet bensin og temperatur-nåla å fungere har ikke sjekket sikringen. men er nok den som er gått igjen.. Så dette må da være en kortslutting en plass? Da jeg første gang merket at instrumentene ikke fungerte, da kom det også opp på check-kontrollen "bremslich elektrik".. Kan det ha noe sammenheng? Virker på meg som en umulig oppgave å finne en defekt ledning etc..
Fliid Skrevet Juli 23, 2007 Skrevet Juli 23, 2007 Bremselys elektrisk betyr nå det.. Om du har jord feil lys systemet ditt bak så kan dette forplante seg til en annen sikring. Beroer på størrelse av strøm og diverse koblinger.. Baklysa dine er som de skal? Kan og vært no surr som fikk denne lampen i check te å blinke.. Men virker på meg som om du har en slags jordfeil eller kortslutning i intrument som er av den "random" typen. MVH Fliid
Mirakulix Skrevet Juli 23, 2007 Forfatter Skrevet Juli 23, 2007 ja jeg var ute og sjekket bremselyset nå. og det funker ikke.. jeg har 2 feilmeldinger som går på bremselys.,, bremslich elektrik bremslich defekt. (sjekket begge pærene, og de er i orden..) har også en 3. feilmelding: betriels eitung (eller noe i den duren) Jeg er ikke noe tysk-ekspert.. så den siste forstår jeg ikke.. Vil en kontroll på et bmw-verksted vise hvor feilen ligger ved bruk av et apparat? feilmeldings-apparat eller noe i den duren? Takk for hjelpen sålangt..
Fliid Skrevet Juli 23, 2007 Skrevet Juli 23, 2007 Den 3 feilmeldingen veit jeg ikek hva betyr. Men åpenbart du har problemer med lysa bak. Er det spenning inn til pærene da? ved bruk av multimeter finner du ut dette fort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå