Gå til innhold

confilter - konta - erstatnings filter hva er besst ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nu et green filter i luftfilter boxsen på bilen men lurer på con filter.

Noen som har noen formening om con er like br og trygg som box filter?

Skrevet

Hvis det ikke er for "look'n" du vil ha konfilter tror jeg det er minimalt å hente på å bytte til konfilter på din bil med mindre den er drastisk modifisert.

Hvis det er noen som vet om noen form for tester eller dokumentasjon på om diverse sportsfilter skal hjelpe på efekten er jeg også veldig interrssert hva som er best.

Har hatt KN innsatsfilter og et annet sportsfilter i min 87 M3 og kan ikke si at G-tech'n kunne registrere noe forskjell. Bruker Fram innsats luftfilter og skifter det heller litt oftere.

Hvis BMW AG trodde den trenger mer luft, hadde den fått mer luft.......

Skrevet

Hei Reinart.

Behold din original innsugs boks og originalt filter.

Gir så minimalt med effekt å installere dette, og absolut så lenge du beholder katalysator og original eksos anlegg, veit du har byttet bakerste potte...men det gir kun lyd å montere kon filter, ikke noe effekt.

Men der er stor risiko for å ødelegge dim LMM (Luft Masse Måler), og ryker denne vil bilen ikke gå ordentligt, og den koster noen lapper å erstatte.

Er ikke vert det spør du meg :wink:

Spar hellere penge op og tenk lavtryks turbo, da trenger du ikke opgrader hele motoren....eller kompressor hvis du vil ha effekt økning 8)

Skrevet

hmm...du har kansje rett i det. skal bytte olje og kjøre litt olje/motor rens(QMI) på'n til uka. Men har du noe mer info(nettsider) om lavtryks turbo ?

Er det samme som www.a-dekk.no selger ?

Kunne godt tenke meg litt mer "bånndrag"

Skrevet

Men der er stor risiko for å ødelegge dim LMM (Luft Masse Måler), og ryker denne vil bilen ikke gå ordentligt, og den koster noen lapper å erstatte.

Men dette er kunn hvis jeg river ut catalysatorn ikkesant? det har ikke noe med confilter ? Litt grommere lyd er jo ikke akkurat noe "bad thing" syns jeg da. (muli kona blir litt sur men :lol: )

Eller er jeg helt på bærtur her .. :oops:

Skrevet

Katalysatorn har ikke noe med Lmm`n din å gjøre. Hvis du monterer åpent filter, sies det at olja som filteret er satt inn med kan ødelegge LMM.. Jeg kjørte med åpent filter i et år med gamle bilen og var ikke utsatt for noen problemer med lmm hvertfall.

Så bare å kjøre på det!

Skrevet

hmm..kan man ikke bare ta en luft-trykk blåser og blåse på den før man fyrer opp da? For å få bort eventuelt overflødig olje på filteret..

Skrevet

Det jeg mente med å ta av katalysator :

Når du tar mere luft inn (Det som skulle vere idén med kon filter) og vil ha mere effekt, da må du også ha mere luft ut.

Katalysator er en lett ting å demontere for å for å få mindre motstand i eksosen, men du kommer ikke gjennom EU kontrol uten.

Angående LMM som brænder av, Ja oljen som sitter i filteret kan vere med på dette, og så sies det av mange som har kjørt med det, at der kommer flere partikler/støv gjennom filteret og dette setter seg inne i LMM.

LMM kan renses.........men der er stor mulighet for å ødelegge den når man gjør det.

Vil du ha bunndrag, da er det ikke Turbo du skal ha (Og ja det var feks. a-dekk jeg tenkte på), men kompressor.

Selg den bil, så tar vi turen til Tyskland og henter M5 til deg istedet :D

Den er ferdig bygget og gir deg det du vil ha, og så får du også plass til alle de unger som Turid sikkert maser om :lol:

Skrevet

ja jo, men du får jo konfilter uten denne "rense oljen" som brukes på noen konfiltere.

Bare dra til Ts-Racing for eks, be om ett papirkonfilter.. da får du ikke noe problemer med ødelakt LMM på grunn av filteret i hvertfall.

Grommere lyd får man;) det er jo verdt det !

Skrevet

hmm...du sier noe....

Hvor dyrt er det sånn ca å få en slik bil inn hit a?

Tror jeg dropper confilter, tar heller å satser på bytte ut green box filteret med Mahle (papir)box filter(hørt mange si det er besst). Når det gjelder catalysatoren så er det jo bare hvert 2're år det er EU kontroll. Så hvis jeg bare bytter om da så skulle vell det gå greit.

URK...ja... blir vel en tur til tyskland ja kansje... men skal til africa nå i sommer så da røyk de penga...

Skrevet

M5 kommer mellem 175.000,- og 200.000,-

Så er spørgsmålet så bare hvad den vil koste i forsikring for deg :-k

Er sikkert grise dyrt :-&

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...