Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en E39 523iA 00`mod som jeg har slitt med jaging på tomgang en god stund.

Problemet oppstår når jeg setter giret i fri\park da hender det at motoren begynner å jage ca mellom 600-1000rpm. Der står den og jager helt til jeg enten setter den i gir igjen eller gir litt gass og slipper den rolig ned til tomgang igjen.

Jeg har hatt den inne på diagnose uten og finne noe nevneverdig bortifra luftmassemåler registrerte feil lufttemperatur inn, og dermed ble denne byttet uten at det hadde noe virkning.

Ellers har jeg hatt oppe tomgangsmotor og sjekket denne, men den var gullede ren og spjeldet beveget seg uten hindringer.

Har også brukt en månedslønn i startgass for å sjekke om det er noen vakumlekasjer, men nei.

Har noen vert borti noe lignende som kan gi meg et hint om hva det kan være?

Skrevet

Skjer jagingen på både kald og varm motor???? Hvis den kun jager når motoren er varm, tipper jeg lamdasonden som begynner å bli sliten.

Skrevet

Nja det er vel bortimot lik om den er varm eller kald, faktisk verst når den er lett lunken.....

Skrevet
Nja det er vel bortimot lik om den er varm eller kald, faktisk verst når den er lett lunken.....

lambdasonden begynner å jobbe når eksosen begynner/ er varm. For da gir den beskjed tilbake til hjernen om luft/bensin blandingen er opptimal eller ikke. Slik at det ikke kommer for mye uforbrent bensin i eksosen. Tenk på miljøet :D

• 2 years later...
Skrevet
Ellers har jeg hatt oppe tomgangsmotor og sjekket denne, men den var gullede ren og spjeldet beveget seg uten hindringer.

Hvor sitter tomgangsmotoren? Og hvilken hensikt har denne? Er dette noe som er på alle e39-modeller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...