BMWBenny Skrevet Juni 3, 2007 Share Skrevet Juni 3, 2007 Var uheldig å dro av veien forrige uke. en kar ringte og politiet kom. De sjekket bremsespor, snakket med vitner og sånt. Jeg skadet kun bilen og dro av litt bark på et tre under kræsjet. Uansett, Politiet ringte politi juristen dems og han ba dem ta førerkortet mitt på stedet. Jeg kunne samtykke eller ikke samtykke. jeg spurte hva som skjedde vis jeg ikke samtykket. da ble det en intern rettsak uten meg og noe greier, så jeg orka ikke mase med det og samtykka. Men de hadde ikke noe papirer som jeg kunne skrive under på, har enda ikke fått disse. Så jeg kan jo i teorien si at jeg ikke samtykka, men er det noen smarte ting jeg kan gjøre for å bruke systemet litt? har hørt at om jeg ikke hører fra de innen 3 uker så kan jeg hente lappen min, er det riktig? er gått 10 dager nå. Noen erfaringer her? vil jo slippe billigst mulig unna detta... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Juni 3, 2007 Share Skrevet Juni 3, 2007 har du IKKE samtykka og det går over 3 uker kan du hente lappen. du skriver ikke under på noen papirer. de krysser av at du samtykka. men å miste lappen for å ha kjørt av veien? du har kjørt for fort eller? de fant ut at du hadde kjørt for fort da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juni 3, 2007 Share Skrevet Juni 3, 2007 Dette ville jeg ringt å sjekket opp i umiddelbart, for som kjent så er en muntlig avtale like bindende som en skriftlig her i Norge. Har du samtykket er du lappløs ei stund. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBenny Skrevet Juni 3, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2007 Ja kjørte for fort, Kjørte Hyundaien til mor med gåene bakdempere. kom over kulen og bak enden av bilen spratt opp. fikk den slengen og lå sidelengs nedover der, så inn i et tre. Bremesporene var vel ca 12-15m lange, veit ikke helt hva det tilsier om fart på tørr asfalt? Men uansett så fortalte vel vitnene at jeg kom ganske fort uten at det beviser noe. Men hva er dissa papirene jeg skal få i posten og skrive under på da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Juni 3, 2007 Share Skrevet Juni 3, 2007 Du skulle aldri ha samtykka, fordi nu er du sjanseløs.. Går neppe an å ombesteme seg nu. Men om du kjørte i 150km eller mer på offentlig vei med masse trafikk osv el villmannskjøring, er det vel like så greit at du får være i tenkeboksen en stund. Og du nevnte hyundai, så kanksje det var litt mindre enn 150km/t? Men hvor fort har du kjørt egentelig,mye over fartsgrensen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Juni 3, 2007 Share Skrevet Juni 3, 2007 Du har angrefrist på 3 uker. Anbefaler deg å benytte deg av denne... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw 325IX Skrevet Juni 3, 2007 Share Skrevet Juni 3, 2007 jeg ble som du, lurt til og samtykke! men jeg trakk denne samtykken ved og ringe poiliti! lureste jeg gjorde for da fikk jeg lappen igjen etter at jeg hadde vert i et aldri så lite avhør. etter 3 uker vel og merke for saken kom ikke opp før i slutten av 3 uker, sikkert for og beholde lappen min mest mulig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Juni 3, 2007 Share Skrevet Juni 3, 2007 Nekt nekt nekt og atter nekt. Gi ikke disse gutta NOE gratis. Det er ikke å anbefale. Jeg var ærlig når det smalt for meg, og det brukte de mot meg for alt det var verdt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet Juni 3, 2007 Share Skrevet Juni 3, 2007 Nekt nekt nekt og atter nekt. Gi ikke disse gutta NOE gratis. Det er ikke å anbefale. Jeg var ærlig når det smalt for meg, og det brukte de mot meg for alt det var verdt. Det går ann å trekke tilbake samtykket ditt, det gjorde jeg etter råd fra advokaten min. I følge advokaten lønner seg det svært sjelden å samtykke. Intern rettsak uten deg hvis du ikke samtykker? Det tviler jeg sterkt på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juni 3, 2007 Share Skrevet Juni 3, 2007 Ja, det er sjelden noe som heter formildende omstendigheter i trafikksaker, bare skjerpende. Gleder meg til den dagen jeg får se formildende omstendigheter i en trafikksak som omfatter ungdom og bil. Nekting er det eneste som gjelder, noe nordmenn ellers burde være flinkere til. Ikke godta all dritt du får slengt din vei! Vi godtar alt for mye i Norges land! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CBX1979 Skrevet Juni 3, 2007 Share Skrevet Juni 3, 2007 Dersom jeg var deg så ville jeg straks kontakte advokat og legge frem historien. Advokaten din vil kontakte politiet. Da vil du bli korrekt behandlet. Det kan koste et par høvdinger, men det kan være vel verdt pengene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBenny Skrevet Juni 3, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2007 ok takker for svar, skal ringe i morgen å prøve å få trekt tilbake samtykkelsen min. Noe risk eller tap i det hele tatt på å gjøre et forsøk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Juni 3, 2007 Share Skrevet Juni 3, 2007 like greit å legge seg flat. du vet jo hva du har gjort og kan ikke klandre noen andre for det. er jo ingen andre sin skyld enn din.. hvis du nekter skyld og det går mer enn 3 uker så blir det mere pes.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Juni 3, 2007 Share Skrevet Juni 3, 2007 like greit å legge seg flat. du vet jo hva du har gjort og kan ikke klandre noen andre for det. er jo ingen andre sin skyld enn din.. hvis du nekter skyld og det går mer enn 3 uker så blir det mere pes.. Hva slags mere pes blir det da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juni 3, 2007 Share Skrevet Juni 3, 2007 like greit å legge seg flat. du vet jo hva du har gjort og kan ikke klandre noen andre for det. er jo ingen andre sin skyld enn din.. hvis du nekter skyld og det går mer enn 3 uker så blir det mere pes.. I alle poster om politiet har du snakket om de som noen helter på veien som hjelper alt og alle.. og alt annet er sjåføren sin skyld;) UFLAKS! Ikke samtykk! Hvordan har de fått målt hastighten din? få noen andre til og kjøre forbi etter fartsgrensa med gående dempere. og la dem smake! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå