vegsir Skrevet Juni 4, 2007 Share Skrevet Juni 4, 2007 har smådrømt litt siden jeg kjøpte bilen, om å bygge om til manuell kasse. og nå ser det endelig ut til at jeg skal begynne å tjene litt penger. så derfor vil jeg etterhvert gå i gang med dette hvis det er rimelig greit og ikke altfor dyrt. så nøyaktig hva trenger jeg, og sånn ca hva vil dette koste meg? er snakk om en 535 e-34 88modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 4, 2007 Share Skrevet Juni 4, 2007 Såvidt jeg vet må du ha ny kasse, svinghjul, clutch, mellomaksling, pedaler (brems og clutch), girkule, plata rundt girspaken, diff, clutchsylindre, muligens nytt bremsevæskereservoar, litt kobberrør,... og sikkert en del til. Det er lett å være etterpåklok, men hvis du har drømt om manuell kasse siden du kjøpte den, så burde du heller kjøpt en med manuell kasse i utgangspunktet. Nå vil det nok bli mye dyrere å bygge om enn hva forskjellen ville vært ved kjøp. Enklere å bytte bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegsir Skrevet Juni 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2007 Såvidt jeg vet må du ha ny kasse, svinghjul, clutch, mellomaksling, pedaler (brems og clutch), girkule, plata rundt girspaken, diff, clutchsylindre, muligens nytt bremsevæskereservoar, litt kobberrør,... og sikkert en del til.Det er lett å være etterpåklok, men hvis du har drømt om manuell kasse siden du kjøpte den, så burde du heller kjøpt en med manuell kasse i utgangspunktet. Nå vil det nok bli mye dyrere å bygge om enn hva forskjellen ville vært ved kjøp. Enklere å bytte bil. hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe automat i det hele tatt. men så fant jeg denne bilen i nærheten. og den var i grei stand, og grei pris. og så var det litt for å ha større motor en broren min som har 528. og automat var overaskende gøy og deilig å kjøre. eneste grunnen til at jeg har lyst til å bytte er pga. deter så og si umulig å leke seg på asfalt føler jeg. mulig jeg gjør noe feil? så du vil rett og slett anbefale at jeg selger den og kjøper en med manuell kasse? har tenkt tanken. men sjekket litt i sta, og fant vel bare 2 stykker. og de var dyre syntes jeg. men blir kanskje billigere om jeg selger bilen og kjøer en med manuell, enn om jeg skulle ha bygd om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet Juni 4, 2007 Share Skrevet Juni 4, 2007 Hvis man ikke hadde mulighet for å kjøpe annen bil med manuel, eller var skikkelig glad i den bil man har og vil bygge om..... da hadde jeg hentet en hel bil i utlandet. Da har du alt du trenger + kansje litt mere dill dall. Selge resten (Motor, drivlinie, interiør osv.), da blir det nok ikke så dyrt allikavel. Men en god del tid vil der jo nok gå med å demontere og kvitte seg med resten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegsir Skrevet Juni 5, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2007 Hvis man ikke hadde mulighet for å kjøpe annen bil med manuel, eller var skikkelig glad i den bil man har og vil bygge om..... da hadde jeg hentet en hel bil i utlandet.Da har du alt du trenger + kansje litt mere dill dall. Selge resten (Motor, drivlinie, interiør osv.), da blir det nok ikke så dyrt allikavel. Men en god del tid vil der jo nok gå med å demontere og kvitte seg med resten. der lå en 735. ute på nettet for en liten stund siden. og jeg undersøkte litt og den girkassa skulle passe i min bil. og hvorfor selge motor og slikt, er jo greit med en ekstra stående. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim ///Cabriolet Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 Jeg kan med sikkerhet si at det ikke er mulig og si alt av hva du trenger av deler, for du møter på utfordringer hver dag Men du har jo fått de vesentlige delene oppført av Gunnar. Jeg holder på med ombygging nå, og det jeg kan si er at det er tidskrevende. Jeg trodde jeg var ferdig, nå i helga. eneste som sto igjen var å starte, men da viser deg seg at starteren ikke passa mot svinghjulet mitt. Jeg har da svinghjul fra m3. Bruk ETK NØYE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegsir Skrevet Juni 5, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2007 Jeg kan med sikkerhet si at det ikke er mulig og si alt av hva du trenger av deler, for du møter på utfordringer hver dag Men du har jo fått de vesentlige delene oppført av Gunnar. Jeg holder på med ombygging nå, og det jeg kan si er at det er tidskrevende. Jeg trodde jeg var ferdig, nå i helga. eneste som sto igjen var å starte, men da viser deg seg at starteren ikke passa mot svinghjulet mitt. Jeg har da svinghjul fra m3. Bruk ETK NØYE for det første. tusen takk for svarene deres. og så hva er etk? har snakket litt med en fra et annet forum og de hadde vist byttet kasse på en 7er, og de hadde bare brukt en dag på det. men får heller spare opp litt penger og selge bilen og kjøpe ny da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim ///Cabriolet Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 www.realoem.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå