Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var innom en av de som forhandler Castrol i Kristiansund her om dagen,

å den oljen han mente jeg skulle ha var Castrol TXT soft tech pluss 5-30? hvordan blir dette, motoren går nå på 10-60 LiquiMoly olje, Ikke jeg som har fylt denne, den stod på når jeg kjøpte!

Mvh Kenneth Vassli

Skrevet

Mineralsk 20-w50 olje bør du kjøre på den motoren..

5-wXX er ALT for tynnt for den motoren.

Syntetisk er ikke noe poeng. For gammel motor for den type olje.

Skrevet

TWS er typisk at man får problemer med høy olje temp på bane kjøring. Slår aldri feil. Det problemet slipper man med mineralsk 20-w50.

Bytte olje hver 5000km og mineralsk er kjempe bra olje for S14.

SLX hadde ikke jeg satt på S motorer, men det er meg.

Skrevet

Har kjørt Quaker State 10-30 på min M3 de siste 50.000 km jeg hadde den på veien, min erfaring er at 5-50, 0-40, 5-60 var alt for tynnt når den ble varm og skrangla voldsomt i ventilen når du starta varm motor.

Prøvde Penzoil 20-50 en gang da den var på tilbud men den ble for tynn når den ble varm. Nå er min bil kjørt 225000 km og sikkert over gjennosnittet hardt kjørt og sikkert godt slitt.

Enig med Bundy, unøvendig med syntetisk olje på S-14, bytt heller litt ofte, jeg har byttet hver 5K da jeg brukte min.

Skrevet
på toppen jeg har nå står det Castrol TXT på et klistre merke!

Hvordan blir 20-50 på kald motor? skikkelig tykk ell?

Det spørs om du mener januar i Kautokaino eller agust i Kristiansand, sånn ellers tror jeg ikke du merker store forskjellen...
Skrevet

Veldig mange forskjellige meninger, men høres ikke dumt ut å kjøre mineralsk iallefall, trenger ikke noe hyper moderne syntetisk olje på en gammel motor.

Min er også gått ca 220000 km og helt sikkert brukt litt, så den er vell også slitt.

Skrevet

Ringte castrol teknisk avdeling i stad, å de anbefalte 10-60 TWS Motorsport å det var den eneste castrol de mente var bra til 90 modell Bmw M3. Så jeg gikk for den jeg. men de bestile bare 16 liter, måtte bestille ei eske. Så det blir ikke billig. 166 kr liter. men det er vell bare sånn :)8)

Skrevet

Husk at Castrol skal selge olje. De kan ikke si at den oljen er dårlig..

TWS er dyr..

Mineralsk koster 50kr literen og gjør mest sannsynlig jobben bedre enn TWS på en S14.

En S14 har shima ventiler og ikke hydrauliske. Det er en av grunnene til at den ikke trenger TWS.

Olje er en evig diskusjon. :)

Skrevet
Ringte castrol teknisk avdeling i stad, å de anbefalte 10-60 TWS Motorsport å det var den eneste castrol de mente var bra til 90 modell Bmw M3. Så jeg gikk for den jeg. men de bestile bare 16 liter, måtte bestille ei eske. Så det blir ikke billig. 166 kr liter. men det er vell bare sånn :)8)

Jeg har også vært i kontakt med Castrol Norge og jeg fikk det inntrykket at de ikke hadde særlig peiling. Hvis det er snakk om pen kjøring med bilen hele tiden, hadde jeg ikke kastet bort penger på dyr 10-60 olje. I motsatt fall ville jeg brukt det som står i boka og det er nok 10-60.

Skrevet

Skal ikke komme her å påstå at den blir kjørt pent hele tiden :) Kjøper ikke M3 for at den skal stå å ruste fast ;) hehe. bilen er til for å brukes ;)

Så nå blir det TWS på den, satser på at det går bra. snakke med to andre som har M3 og de kjørte også på TWS olje ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...