M Thorsen Skrevet Juni 6, 2007 Skrevet Juni 6, 2007 Da var det på tide med oljebytte på drittkassa,og for et slit det skulle bli! Håper på noen gode råd da mine mekaniske ferdigheter ikke er av de beste. Dette er flaut men: Jeg får faen ikke ut pluggen til påfylling og tapping!! Det er jo ca 75mm arbeidsplass ved påfyllingshullet og ikkeno verktøy jeg har passer. Regner med mange her har gjort samme jobben lett som bare det Noen tips? Skruene er umbraco på 17mm. Vil også nevne at de ikke rikker seg uansett,sitter dønn! flaut!
ehrnst Skrevet Juni 6, 2007 Skrevet Juni 6, 2007 regner med du har 17mm umbrako (fåes på teman f.eks) Du får vel på en skralle og en forlenger?
M Thorsen Skrevet Juni 7, 2007 Forfatter Skrevet Juni 7, 2007 Unbraco 17mm var tingen etter x antall besøk rundtom fant jeg tilslutt noen som hadde. Skralle og forlenger var det null plass til! men nå er olja byttet og med min flaks er girkassa like jævlig,den uler som faen etter litt kjøring,både i gir og i fri,men det gir seg når biler ikke ruller, noen tips?
bmw-320i Skrevet Juni 7, 2007 Skrevet Juni 7, 2007 kan og bera trust lageret som uler, hadde det eg også på den gamle bmwen min. det var de at det var borti heile tida og lage stygg uling.
bmw-320i Skrevet Juni 7, 2007 Skrevet Juni 7, 2007 kan og bera trust lageret som uler, hadde det eg også på den gamle bmwen min. det var de at det var borti heile tida og lage stygg uling.
M Thorsen Skrevet Juni 8, 2007 Forfatter Skrevet Juni 8, 2007 æsj....da må vel den byttes da sjekket olja på diffen da,virket veldig bra. Kan høres ut somm om lyden kunne kommet fra området rundt h.fremhjul, muligens et lager? Men så er det det med forplanting av lyd da.... heeeeeelvette! også med DET været
stabben Skrevet Juni 8, 2007 Skrevet Juni 8, 2007 vist det er thrustlageret så hører du vanligvis at lyden går vekk når du trykke inn clutchen men etter min erfaring så kan du kjøre alvorlig lenge med det. det verste som skjer til slutt er at den står fast i det siste giret (eller fri) som du hadde den i når det ryke helt. da er det virkelig på tide å bytte lager men lyden irritere da!
stabben Skrevet Juni 8, 2007 Skrevet Juni 8, 2007 vist du pål skreiv til meg så meinte eg lageret mellom girkassen og clutchen. det som står på selve girkassen altså.
M Thorsen Skrevet Juni 19, 2007 Forfatter Skrevet Juni 19, 2007 da er ulyden borte! bør vel nevne at bærekule,hardyskive og traversforinger ble byttet , men regner med ulyder kom fra kula eller skiva:) deler + jobb kom på 5500spenn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå