gdf Skrevet Juni 7, 2007 Skrevet Juni 7, 2007 Hei. Spm noen av dere sikkert vet, for en stund tilbake siden, så fikk jeg tilbakemeldig av en BMW-mekaniker at jeg hadde en brent ventil, som han hørte utifra tikkelyden jeg hadde. I ettertid ble tikkelyden sterkere, og deretter ukjørbar, og til slutt ustartbar. Startmotoren klarte ikke dra rundt motoren. Jeg har nå skrudd av toppen, og viser dere her bilder av hvordan blokk og topp ser ut: http://picasaweb.google.com/ebuanes/Motor Bilen er en '93 E36 325 Ci ,med M50B25 motor. Klarer noen se om noe normalt eller unormalt? Jeg synest det var litt mye sot, og sylinder nr.3 var en del hakk i. Men jeg klarer ikke se om ventilene er brent eller ikke. Noen som ha peiling på dette? Jeg kan ta fler bilder om nødvendig.
Fubarian Skrevet Juni 11, 2007 Skrevet Juni 11, 2007 kan se ut som at stempelringene dine har hadd fest i sylinder 1 ihvertfall...
E36Cab1 Skrevet Juni 11, 2007 Skrevet Juni 11, 2007 Kan ikkje sjå at noken av ventilane dine er brent,da mangler det en del av sjølve ventil tallerkenen isåfall. Dette forekommer som regel av for mager blanding eller stort oljeforbruk(brenner pga overoppheting). Ser ut som om det er innvendig lekk på en eller fleire sylindrer,spørs om du må plukke bunndelen din.....
Stianvi Skrevet Juni 12, 2007 Skrevet Juni 12, 2007 hvis du legger merke til at sylinder nr 3 har litt forskjellig farge fra de andre. det kan være greit å titte litt nøye på. når noe skiller seg ut en del fra de andre så er det som regel den sylindern feilen ligger i=)
pallen Skrevet Juni 12, 2007 Skrevet Juni 12, 2007 Her ser du helt klart at midtelektroden på den ene pluggen mangler. Tipper det er den som har laget alle hakkene i stempelet ditt Ellers så det ikke gale ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå