2fast4u Skrevet Juni 8, 2007 Forfatter Skrevet Juni 8, 2007 har tatt ned å vasket bunnpanna nå! greitnokk det han har gjørt,men turborn min er litt lavere enn som på bildet! jeg tenkte å lage nippelen der som svensken har tatt den ut. MEN det blir litt oppoverbakke der går det bra? 1cm lavere fra turbonippel enn bunnpannepluggen dette da!
mOMOe Skrevet Juni 8, 2007 Skrevet Juni 8, 2007 bunnpanna er alu og må sveises med ac tig. det er veldig viktig å ikke ha motrykk i oljereturen, den skal derfor helst inn over oljenivået, og ikke på den måten du beskriver med oppoverbakke, da skaper man bare en væskelås som i seg selv blir motstand for returen. når man skal ha den under oljenivået er det viktig å dimensjonere innløpet i bunnpanna såpass stor at det rekker å ta unna returoljen slik at ikke nivået i returrøret stiger og dermed skaper motstand når nivået når selve turboen. "no offence" men jeg anbefaler på det sterkeste å få en kyndig til å se over hele greiene. alt skal stemme overens med effektøkningen.. håper du skjønner hva jeg mener, lykke til med prosjektet
2fast4u Skrevet Juni 9, 2007 Forfatter Skrevet Juni 9, 2007 nå har jeg laget hull der som svensken har laget.med 13mm hull. blir bra tror jeg imotsetning til 6,5mm i bunnpluggen ! takk for tipsene
mossel Skrevet Juni 10, 2007 Skrevet Juni 10, 2007 nå har jeg laget hull der som svensken har laget.med 13mm hull. blir bra tror jeg imotsetning til 6,5mm i bunnpluggen ! takk for tipsene Hei. Som nevnt flere ganger her så sier Andreas på PPF at man burde ha ca. 17-18mm innvendig for at det skal bli 100%! Jeg vil anbefale deg å følge hans råd, så vil dette aldri bli noe problem for deg.
2fast4u Skrevet Juni 11, 2007 Forfatter Skrevet Juni 11, 2007 nå har jeg laget hull der som svensken har laget.med 13mm hull. blir bra tror jeg imotsetning til 6,5mm i bunnpluggen ! takk for tipsene Hei. Som nevnt flere ganger her så sier Andreas på PPF at man burde ha ca. 17-18mm innvendig for at det skal bli 100%! Jeg vil anbefale deg å følge hans råd, så vil dette aldri bli noe problem for deg. innvendig fra turbonippel er 13mm å da regner med med at det holder
mossel Skrevet Juni 11, 2007 Skrevet Juni 11, 2007 nå har jeg laget hull der som svensken har laget.med 13mm hull. blir bra tror jeg imotsetning til 6,5mm i bunnpluggen ! takk for tipsene Hei. Som nevnt flere ganger her så sier Andreas på PPF at man burde ha ca. 17-18mm innvendig for at det skal bli 100%! Jeg vil anbefale deg å følge hans råd, så vil dette aldri bli noe problem for deg. innvendig fra turbonippel er 13mm å da regner med med at det holder Det er egentlig ikke ut fra turbo som har noe å si, men at den er stor nok til å svelge unna det som evt. kommer fra bunnpanna. Slik at det ikke ligger mottrykk nærme flensen fra turboen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå