Ampfiler Skrevet Juni 7, 2007 Share Skrevet Juni 7, 2007 Heisann! Warning : mye å lese,,, Det hele starter med att jeg kjøpte en motor til bilen min med defekt toppakning, byttet toppakning og satte motoren sammen igjen, Olja på motoren var Gele aktig så nesten ut som fløte, så jeg bytta jo selvsakt motorolja. Dag nr 1 med bilen : allt funker som det skal, ingen problemer merkedes.. Samme med dag nr 2, så da oppgraderte jeg bilstereoen litt med forsterker til componentsett foran og diverse, tenkte att det er digg å ha en feilfri bil som man kan kjøre mye med i løpet av sommeren. Dag nr 3,, drar på jobb med bilen, allt fungerer som det skal, jobbet på skøyen på den aktuelle dagen, Dro hjem på ettermiddagen midt i rush`trafikken, så begynte morro`a.. etter en 20 min i kø så begynte jeg å høre metalliske lyder fra motoren ved pådrag.. så jeg fikk panikk og prøvde å finne en aktuell luke og stoppe på midt i trafikken. Det endte med att jeg måtte kjøre 500 meter til for jeg viste att det løste seg opp litt videre.. fikk bilen opp i en 80-90, så kom en motbakke til og jeg hører denne metalllyden, tok inn clutchen og så stoppa motoren, så jeg måtte "trille" den igang i 70 km/t, fikk til dette og kjørte da 150 meter til for å stoppe. (ut av vålerenga tunellen, ca 100 meter bak Skilt mot stovner) går ut og åpner panseret, motoren ryker fordi den er så varm, ikke damp men noe annen hvit røyk på en måte. tenkte att nå har dritten gått til helvette, så jeg fortsatte å sjekke ting, tokk opp peilepinnen, olja var så tynn som WD40 omtrent.. Så etter en halvtime som jeg sto der, så starta jeg opp motoren igjenn.. bilen gikk på tomgang.. så jeg kjørte 600 meter til i kollektivfeltet, tok av mot alnabru. fikk kjøpt noe olje og fikk litt vann hos Brakes Norge, tenkte att jeg måtte bytte olja, så jeg gjorde dette.. Kjørte videre til Statoil stasjonen ved alnabru, Fikk broren min til å taue meg hjem, så sjekket jeg litt rundt i motorrommet, men finner ingen feil, vannpumpa funket osv.. så jeg kjørte bilen en tur på kvelden,, allt funker.. Så idag, startet motoren utenfor, lot den gå på tomgang,, etter ca 10-15 min var motoren ganske god å varm.. lot den gå i 5 min til omtrent da begynte det å frese ved slangene som går på Venstre side av gasspjeldet. lekkasje tenkte jeg og slo av motoren.. kom ikke til skikkelig der så jeg tok liksågodt og dro av en slange sprutet ut kokende vann selvsakt men men. Etter allt vannet var sprutet ut tok jeg å fyllte på ny veske rett i radiator slangen på toppen av radiatoren, hadde lufteskruen ute, plutselig kommer det masse hvit gele lignende greier,.. tok på det og det føltes ut som olje.. og nå har jeg gått inn å er MØKK lei av å skru.. 4 dager holdt motoren da.. ikke akkurat ny rekord!... 4 dager etter jeg har byttet toppakning+ strekkbolter. å byttet fra 520 motor til 525 motor.. Hva burde jeg gjøre nå? burde jeg ta av toppen bare for å få det bekreftet att toppakninga har gått igjenn? vurderer nå å sende bilen til huggern...!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampfiler Skrevet Juni 7, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2007 bilde av denne hvite guffa, ligger også som en slags hinne inni metall røra på motoren.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Juni 7, 2007 Share Skrevet Juni 7, 2007 Svaret kan du ha gitt tidligere i tråden: med olje som så ut som krem... Mulig radiator og kjølesystem har vært fyllt med samme noe som har hindret sirkulasjon... Kjøleslangene som går via gasspjeldhus har en tendens til å lekke inn i spjeldhuset via dårlige pakninger.. Egentlig bare å gå systematisk til verks og ta en ting av gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampfiler Skrevet Juni 7, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2007 ja men vannet som kom ut av motoren når jeg fikk den var fin, fargen tror jeg var grønn. så det var ikke smittet over til kjølevannet fra starten av. Hva skjer når det lekker vann inn i spjeldhuset? det suger seg vel bare inn i sylinderne og blir til hvit røyk ut av eksosen?.. Men når olja i motoren var såpass varm, og hadde konsistens som Wd40, kan dette ha lekket ut til kjølevannet en plass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampfiler Skrevet Juni 8, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2007 vurderer å kjøre på med radiator rens jeg,, fjerner dette olje osv? Noen som veit hva fargen på ledningen til temperatur visern er? (altså fra instrument panel til instrument kontakta i motorrom! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå