Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt mye tull med at motoren på min 728iA ikke vil trekke. Reagerer lite når jeg gir gass. Men den har gått fint på tomgang. Av og til går den fint. På en feilkodeavlesing i går, fikk jeg tre feil. To feil på lambdasonder, og en på veivakselføler. Når jeg kjørte hjem i går etter denne testen, gikk BMW'en helt fint. Men i dag kl 06.45 da jeg skulle på jobb, ville den ikke starte. Kinna og kinna, men den bare hostet og harket, ville ikke gå i det hele tatt. Så nå står den. Er det noen som vet hva denne veivakselføleren kan fiine på? Og kan lambdasonderene lage så mye trøbbel???????? :cry:

Skrevet

Dette høres ut som typiske symptomer på defekt veivakselføler. Denne gir tibakemelding til hjernen om bl.a. tenningstidspunkt. Hvis den svikter helt får du ikke start på motoren.

Defekte labdasonder har heller en innvirkning på motorens prestanda.

Skrevet

Mange takk Lars !!

Da tar jeg sikte på, og bestiller en veivakselføler. Noen tips om hvor det er bra og kjøpe slike deler fra??

Skrevet

Du kan jo bestille fra f.eks. GS-bildeler, men det koster omtrent det samme hos ett BMW verksted/delelager, og da slipper du ventetid og frakt.

Pris ca. 1000,-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...