Gå til innhold

høvling av topp m20b25. kor mye går an?

stabben
 Share

Anbefalte innlegg

hadde en tråd her inne p.g.a. att motorbytte i cabben min.... :)

fikk alle svar eg trengte der og fikk gang på motoren, men viste seg at topp pakningen er sprengt mellom de 2 midterste sylindrene.

takker for alle tips eg fikk inn :)

no har eg fått meg nytt pakningssett og registerreim, men tenkte å høvle toppen samtidig!"!!!!

noen som vet kor mye eg kan ta av uten at motoren går til ******* med en gang? :)

andre tips i forbindelse med dette som eg bør huske og gjøre samtidig taes også godt imot!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte plane en b25 topp nå, og tok av ca 0,7-0,8 mm.

Monterte med 3,05 TP fra Sverige mot normalt 2,65.

Tilsvarer ca 0,3-0,4 mm planing på topp med normal TP...

Sjekket med BMW verksted og de mente det var minimum i forhold til etterslep på reim...

Med denne jobben medførte bytte til Densoplugger til M30B25 en grad kaldere.

Fikk den ikke til å gå på noe annet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så vist eg tar bort omtrent bortimot 0,4-0,5mm og bruke original tykkelse på pakningen og montere en grad kaldere plugger så vil det gå bra? :)

har du montert sammen motoren din?

isåfall la du merke til mye forskjell på kraft og akselerasjon??

men ka mene du med minimum og etterslep på reim?

at eg ikkje kan ta av meire enn det du har nevnt?

men registerreimen er vel bare å montere etter merkingen så er det vel bare å stramme den så er det ok??

eller kan dette bli feil vist eg tar av for mye?

mange spørsmål fra en som kan litt, men vil lære mere her nå:P hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du av for mye vil ikke du få noe nytte av høyere komp da kammen kommer ut av stilling ,dette bør kombineres med justerbart kamakseldrev. Dette stiller litt høyere krav til innhold i verktøykassen ved montering (gradskive og måleur + litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slippe eg unna det vist eg holde meg til 0,3-0,4mm? :) hehe....

eg er ikkje så teknisk innstilt enda......

men blir nok en kompis av meg som tar seg av dette med akkurat reimen..... den like ikkje eg, men alt annet går fint :)

men når eg da tar av 0,3-0,4mm...... blir dette da på en måte som å montere en kvasskam kan du si? eller :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så med andre ord så komme eg nok ikkje til å legge merke til noe særlig forskjell?

er det fint lite eg kan tjene på det så friste det mest å montere sammen med en gang istedenfor å vente til mandag med å få høvlet toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter det eg har fått fortalt om denne motoren så skal det være chip og kvasskam i den. men eg har ikkje åpnet hjernen og sett etter denne chipen, men kan se at skruene har vært åpnet på den. kammen har eg egentlig ingen peiling på, men han mente jo motoren sku være hel og da når eg kjøpte den så eg tvile litt på det han sa ellers også.

fikk motoren med kasse, hjerne og mellomaksel.

ledningsnettet var noe svidd på den etter en brann i forrige bil den stod i.

etter at eg oppdaget at topp pakningen er gåen så tippe eg på forsikringssvindel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...