2mMy Skrevet Juni 8, 2007 Share Skrevet Juni 8, 2007 Har den siste tiden vært plaget med litt ujevn tomgang på min E39! men idag så plutselig stoppet den ved tomgang, og så stoppet den igjen i det jeg trykte inn clutchen i det jeg kom inn på gårdsplassen her! hadde ca 30 km/t! Skal være bra med olje på den, luftbelgen ser også ganske fin ut! noen som har vært borti lignende eller har anelse om hva det kan skyldes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet Juni 8, 2007 Share Skrevet Juni 8, 2007 Det kan være veivaksel-/kamakselsensoren som er gåen. Da vil den gå ujevnt og kvele seg. Bør vel ta en diagnose på den og se om det er det, evt se om det er andre problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spinner Skrevet Juni 8, 2007 Share Skrevet Juni 8, 2007 Det kan vel egentlig være så mye forskjellig: - Veiv eller kam sensor - Vanos - Falskluft - LMM - Plugger - Lambda Du bør nok, som nevnt over, først ta en diagnose test og se hva den sier... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Juni 8, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2007 da blir det nok en diagnose på mandag hvertfall! men litt kjedelig om bilen skulle finne på å stoppe i 70-80 sona da.. :\ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet Juni 8, 2007 Share Skrevet Juni 8, 2007 Det er jeg helt enig med deg i, det ville vært veldig kjedelig. Er det langt du må kjøre da? Eller så kunne du kanskje kjørt den på henger for å være helt sikker, hvis du har tilgang til en vel og merke... Selv om det jo virker veldig drastisk. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Juni 8, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2007 henger er litt vanskelig gitt! men er ikke lengre enn 1 mil da..! først i kveld den har begynt å stoppe da, så burde vel gå bra tror jeg(håper jeg!). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Juni 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2007 bilen funka bra i går og stort sett bra idag! Diagnoses viste ikke noe galt, men mekanikeren sa han hadde vært borti noen kamsensorer på dissa bilene! men på veien hjem begynte tomgangen å legge seg på 1500rpm! :\ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Juni 11, 2007 Share Skrevet Juni 11, 2007 Holder en liten knapp på Kam og/eller veivsensor jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå