Gå til innhold

Irriterende knirking/skramling i dører foran E39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaja, nå har jeg tørket av alle gummilistene med en rimelig heftig silikonfjerner, og deretter tørket de av med rent vann. (vet ikke hvor bra sterk silikonfjerner er å ha på listene heller). Knirkingen ble det mindre av, men er redd listene mine tørker opp. Skal prøve å kjøpe sånn PBR Rubber Grease som Jaro anbefalte, så får jeg håpe det ikke skaper noe mer knirk.

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jaja, bilen var fin og nesten uten knirk i en hel dag! Så begynte det igjen...

Jeg dro innom Mekonomen og skulle kjøpe en sånn PBR Rubber Grease som jaro anbefalte, men det hadde de ikke. Han luringen bak kassa anbefalte å bruke CRC HD Vaseline på sprayboks, for det skulle jo smøre bra. Den er ment for elektriske ting. Jeg dro hjem og smurte det på alle listene mine, og ser at kluten blir helt svart av å tørke over listene med det, akkurat som de går i oppløsning! Leser på boksen at den er skadelig for levende organismer. Ikke at gummi er levende, men det er da organisk.. håper jeg ikke har skadet dem, evt at de går enda fortere i oppløsning.

Knirkingen ble uansett ikke noe bedre! Er rimelig forbannet nå... skal ut å kjøre 50 mil i morgen også.

Skrevet

Hei! Prøvde masse forskjellig selv, men som nevnt var det denne lille tuben med Rubber grease som hjalp for meg. Det nest beste var som nevnt av en annen her matolje, men jeg tror det tørket for fort opp. Men jeg har også hørt at Bavaria og andre BMW forhandlere har et annet middel som skal virke, spør dem.

Jarle

Skrevet

Hmmm, der lærte jeg noe nytt. Takker!

Kjapt søk på nettet ga følgende interessante info:

PBR Rubber grease er "castor oil based", dvs. vegetabilsk. Castor seed (risinplante på norsk, er giftig som f....).

OG SÅ: Castrol har tatt sitt navn fra denne planten. :D

• 2 weeks later...
Skrevet

jeg sliter også med knirking i dører fremme. som forsvinner helt når eg tar ned vinduene litt. Merker det best når jeg kjører over fartsdumper, og ved ujevn vei. Ganske irriterende.

Jeg får prøve denne rubber greasen som blir anbefalt her :)

Skrevet

Hvit vaselin hjelper også og som ellers omtalt i denne tråden. Hold dere unna silikon.

Det er de små pakningene (stikker opp fra døra) som er mellom døra og taket som knirker og som er helt j.... å høre på.

• 2 weeks later...
Skrevet

Har selv samme probl på E39 2002. Ringte Stenshagen hvor de foreslo å bruke bremsepasta på listene. Jeg spurte også Autozentrum og han skrek NEIIIIII, du må ALDRI bruke bremsepasta, iallefall IKKE silikon! Det eneste han kunne fortelle skulle hjelpe, var silikonfjerner.

Skrevet

har prøvd alt jeg og....di fleste stoffer hjalp 1 uke eller noe, men lyden forsvant aldri helt, og når den kom tilbake var den mye verre...nå har jeg PBR Rubber grease inni og utpå pakningene, og har ikke hørt et eneste knirk siden jeg smørte det på for 1 måned siden.

Skrevet

Er det noen som vet hvor man får tak i PBR Rubber Grease?

Ringte Mekonomen og fyren visste godt hva PBR var, men hadde aldri hørt om Rubber Grease.

Skrevet

Har samme problemet.. får ikke tak i PBR Rubber Grease. Jeg trodde forresten det var selve dørlistene som knirket jeg?

Hvilke pakninger er det snakk om her? Blir gal av knirken..

Skrevet

Henta nettopp bilen fra autozentrum og min konklusjon er å bytte disse listene. De er oppmørna på enkelte steder!

Syns dette er en stor svakhet på 140.000 km.

Har hatt mange biler og de listene må vel fela meg holde??

Spurte om dette var en garanti-sak (uansett om garantiperiode er ute), men det gjenstår å se :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...