Gomlers Skrevet Juni 10, 2007 Skrevet Juni 10, 2007 Hei, sliter med vindusheisen.. Trykker på knappen som gjør at vinduet lukker seg helt opp automatisk, men vinduet stopper 3 ganger underveis, og detter ned 5-6 cm igjen. Eneste måten å få vinduet opp på er å holde knappen HELT nede (hakk 2) til vinduet er oppe. - Må liksom presse det opp. Det går også bra hvis jeg trykker/slipper/trykker/slipper/trykker/slipper med korte intervaller, da går også vinduet igjen til slutt. Når jeg gjør det på denne måten så merker jeg at det er 3 punkter hvor vinduet får motstand. Antakelig denne motstanden som gjør at det stopper. Akkurat nå vil det faktisk ikke igjen i det hele tatt, nå har det stoppa helt opp, og nekter å gå verken opp eller ned. Jeg hører bare klikket fra releet og fra heisemotoren når jeg trykker på knappen. Klikkene jeg hører er de samme som når jeg trykker på knappen når vinduet allerede er igjen. Noen som vet hva som kan være galt? HASTER skikkelig!! Bilen kan ikke stå med vinduet oppe inatt!
Ballder Skrevet Juni 10, 2007 Skrevet Juni 10, 2007 Mest sannsynlig vinduet ditt som har for mye motstand/går for tregt, slik at det "tror" noe er i klem. Prøv om det funker som normalt når du drar ruten oppover samtidig som du kjører det opp. Det at det stoppet helt opp kan være overopphetnings funksjonen som slo til. Det burde kunne kjøres igjen om noen sekunder..
Captain Skrevet Juni 10, 2007 Skrevet Juni 10, 2007 Prøv og smør fett eller silikon på gummilista på forkant av bakvinduet. Vinduet kan få motstand av denne, slik at klemmesikringa tror det er noe i veien for vinduet.
Gomlers Skrevet Juni 11, 2007 Forfatter Skrevet Juni 11, 2007 takker for svar Jeg har prøvd å "dra" litt i vinduet, eller ganske mye faktisk, det hjalp ikke. Har tenkt på den smøreideén, men har ikke fått gjort det enda. en natt og 12 timer etterpå virker det fremdeles ikke, verken opp eller ned. Sjekket sikringer, men finner ikke ut at noen sikringer har gått... dessuten ville jeg tro at hvis en sikring hadde gått, hadde ingen av vinduene virka..? Har bestilt time på bilelektro i morra.. gleder meg til å høre den prisen de kommer med. Irriterende er det... så hvis dere skulle hatt noen flere tips, er det bare å fyre løs.
Ballder Skrevet Juni 11, 2007 Skrevet Juni 11, 2007 Da holder jeg desverre en knapp på motoren jeg. Spørs om ikke den har tatt kvelden kanskje. Må bare plukke frahverandre og måle litt da. Prøve og kjøre strøm rett på motor bl.a. Er nok ikke særlig annet de får gjort for en dyr penge hos bil elektro firmaet heller. Og husk.. Det dørtrekket ditt trenger peeen behandlig når det taes av. Har lett for og løsne de festene som klipsen står fast i. Er en plastskinne som bare er limt fast til dørpanelet. Mest sannsynlig har vel det løsnet bakerst allerede. Vanlig feil det.
Bjørn 320 Skrevet Juni 11, 2007 Skrevet Juni 11, 2007 Hadde omtrent samme problemet med min...var visst ein eller anna mekanisme som hadde hoppa av inni døra...fekk eg til svar etter at verkstad hadde fiksa det.
bg320 Skrevet Juni 11, 2007 Skrevet Juni 11, 2007 Har hatt litt av det samme problemet selv! Bare det er ca. en gang i uken:p det stopper på vei opp. Så bør kansje sjå litt på det eg og før det stopper helt!
Gomlers Skrevet Juni 15, 2007 Forfatter Skrevet Juni 15, 2007 Verkstedet forlangte 1200,- bare for å konstatere at både motor og vindusheis må byttes. Skal de ta denne jobben også så skulle de ha 5300,- Tilsammen 6500,- for å få vinduet til å gå opp og ned igjen! <-- RAN! Noen som har noen bra tips eller noen bra deler å selge? Bare å ta kontakt.
Hindmost Skrevet Juni 15, 2007 Skrevet Juni 15, 2007 Dette kan kanskje være av interesse http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=356847
Gomlers Skrevet Juni 15, 2007 Forfatter Skrevet Juni 15, 2007 Nei jævlær... genial side Hindmost! Takk skal du ha! Ang. PM'ene jeg har fått: Skal svare dere så snart jeg har fått sjekket hvem som kan hjelpe meg litt... Orker ikke tanken på å begynne med dette selv.. Men svar kommer! Takk til dere også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå