Gå til innhold

Code plug i instrument panel <-> Check Control i E34

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Noen som veit hvor mye data som ligger i Code pluggen i Instrument Panelet, og om denne er kodet op mot den Check Control modul som sitter under baksetet?

Har skjiftet fra M20 til M50 og trenger å få litt info om dette da jeg må ha de sidste brikker til å falle på plads (Ting SKAL fungere 100% i min bil).

Har byttet til M50 som sagt, byttet Automat kasse (4HP22 til 5HP18) hjerne + ledningsnett,

Instrument cluster da jeg ikke blei kvitt "Trans Program", men blei det ved å bytte Cluster,

Har også prøvd å bytte Check Control modulet under baksetet, men mangler nu advarsel for åpen bakluke, Kjøle vannstans måler, Sikkerhets belte og olje stand på motoren.

Intet kommer op i displayet av ovennevnte, sikkert mere men har ikke testet alt endda.

Alle nåle visere virker ellers som det skal i Instrument Clusteret

Desværre kan jeg ikke sette min M20 Code plug over i M50 Clusteret, den passer ganske enkelt ikke

Skrevet

Tror der må legge mye mere info i den end det.

Fikk med et Instrument som var defekt til dele bilen (M50 bilen), prøvde code pluggen fra den, og da forsvannt Automat kasse info fra displayet....om den står i Økonomi, sport eller vinter og hvilket gear den er sat i.

Veit også om OBC som skal ha montert en chip hvis den ikke kan få info fra Clusteret (Folk som ettermontere med PPPP feil).

Da må man vist opgi ganske mye info om bilen for å programmere denne chippen rigtigt....de samme info må jo da ligge i Code pluggen.

Skrevet

blå bakside code plug passer ikke over på hvit bakside plug. det har jeg prøvd på før og det ble bare rør masse feilkoder osv

Skrevet

@toomas

Har heller ikke brukt code pluggen fra M20 clusteret (Hvit bakside, brun Code plug), har brukt hele clusteret fra M50 bilen incl. den code plug som satt i det cluster, og testede med M50 code plug (også blå) fra det cluster som er defekt.

Code pluggen fra det defekte instrument cluster er så den som fjernede Automat kasse info fra displayet. Kommer sikkert fra en bil med manuel gir.

Måtte self. bare prøve å skjære M20 code pluggen til, så jeg fikk den i M50 clusteret.

Kom bare "Code?" op i displayet

Men vil gjerne vite hvor mye info som ligger i Code Pluggen, før jeg begynder å kjikke nermere på om ting feks. er koplet op via andre pins i stikkene på clusteret.

Har sittet en del med ledningsnet diagrammer for å kople op motor stikket, og har set noen få ting som er koplet litt anderledes op til Clusteret og også Check Control modulet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...