Arnefles Skrevet Juni 11, 2007 Share Skrevet Juni 11, 2007 Er det vanskelig å bytte denne delen,nr.19 på bildet? http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /23604.gif Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juni 11, 2007 Share Skrevet Juni 11, 2007 Har du tilgang på presse, så er det en helt grei jobb når du har fått av bæearmen. Jeg gjorde det uten presse, kun stor skrustikke og diverse rørbiter. Gikk det også.. Egentlig så anbefaler jeg deg og kjøpe hele armen med begge opphengskulene ferdig montert. Husker ikke pris, men det var ikke avskrekkende nei. Den indre opphenskulen kommer garantert til og svikte om ikke lenge om den da ikke er byttet tidligere da. De holder som regel ikke så mye lenger de innerste heller liksom. Erfaring. Da slipper du også og gjøre samme jobben til neste eu liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnefles Skrevet Juni 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2007 Å sier du det,så den slites fælt innerst der også ja... Hmm. Jeg har utdrager og skrustikke,tror jeg skal greie det... Kansje jeg skal sjekke litt pris her. Men fant ut at det leddet kostet ganske mye mindre på BMW enn mekonomen(330kr.på BMW/over 400kr. på mek). Det er ganske utrolig at Mekonomen oppererer med slike priser,har merket det på andre ting også-forferdelig dyre der! Hmm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwJon Skrevet Juni 11, 2007 Share Skrevet Juni 11, 2007 jeg har gjort det på begge sider på e36'n min..det var litt %#¤&% med å få presset inn den nye bærekula, men etter jeg lagde meg et spesialverktøy til å presse på, så gikk det bra først så må du ned med bærearma(gjort på 15-20min), deretter setter du den i skrustikka og evt. varmer godt opp rundt hvis du har muligheten. så slår du som %"¤"¤ til du får den ut...tilslutt er det bare å presse i ny..der lagde jeg et pressverktøy av en bit av et rør med rette diameteren og en bit av en stålplate og sveisa det sammen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnefles Skrevet Juni 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2007 He he,er nok litt av en jobb ja... Men du må atså av med hele bærearmen,går det ikke ellers? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwJon Skrevet Juni 11, 2007 Share Skrevet Juni 11, 2007 nei, jeg prøvde det først også, med du må komme skikkelig til både til demontering og montering..går ikke hvis du ikke tar den av. men det er gjort på 1-2-3 og ta den av..bare og jekke opp bilen så hjulet kommer opp i luften, vri om rattet så du kommer lettere til, deretter skrur du av mutteren på bærekula (indre og yttre), der så stabstaget er festa og festet til chassiet. mutteren til indre bærekula når du fra over motor-rommet med noen forlengere, pipe og skralle, deretter bruker du bare forsiktig forlengerene og hammer og slår den løs..men du må ikke treffe gjengene..er ikke så komplisert som det først kan se ut som:) men ved påmontering igjen av bærearmen, så bør du ha enda en jekk til å jekke opp og lage press på indre bærekule slik at du får skrudd den fast skikkelig, ellers så ender det bare med at selve kula blir med rundt, når du skrur...men som sagt, null problem;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnefles Skrevet Juni 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2007 Ok,hørtes ikke dumt ut nei. Kom på at jeg faktisk har byttet på en bil engang,men husker ikke hva slags bil det var. Men husker at jeg brukte jekken oppunder til å presse når jeg skrudde til ja. Dette burde være en grei jobb,men typisk at det da blir litt banning likevel-he he. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juni 12, 2007 Share Skrevet Juni 12, 2007 Å sier du det,så den slites fælt innerst der også ja... Hmm. Jeg har utdrager og skrustikke,tror jeg skal greie det... Kansje jeg skal sjekke litt pris her. Men fant ut at det leddet kostet ganske mye mindre på BMW enn mekonomen(330kr.på BMW/over 400kr. på mek). Det er ganske utrolig at Mekonomen oppererer med slike priser,har merket det på andre ting også-forferdelig dyre der! Hmm... Delepriser har blitt ganske redusert de siste årene på orginaldeler ja. Lønner seg og sjekke opp mot BMW sine priser før man handler. Tja... Slites vel temmelig likt innerst/ytterst.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwJon Skrevet Juni 12, 2007 Share Skrevet Juni 12, 2007 Ok,hørtes ikke dumt ut nei. Kom på at jeg faktisk har byttet på en bil engang,men husker ikke hva slags bil det var. Men husker at jeg brukte jekken oppunder til å presse når jeg skrudde til ja. Dette burde være en grei jobb,men typisk at det da blir litt banning likevel-he he. hehe, det blir nok ofte det ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR.H Skrevet Juni 12, 2007 Share Skrevet Juni 12, 2007 Kjøp Meyle bære kule forran, det er en forsterket\forbedret utgave. BMW har også kommet med en forbedring på sin. Dem innerste bytter du ut med Powerflex så er du kvitt ett fremtidig problem. Bærekula må presses, ett verksted som har hydraulikk utstyret for det tar ikke noe mer en 750 Kroner pr side, om dem liker deg . For dem er jobben gjort veldig mye raskere en, med å løsne hele armen for så å presse den ut i presse. Jeg har laget egen presse for det, men må fortsatt ut med armen . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnefles Skrevet Juni 12, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2007 Hvor selges Meyle,MR.H? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR.H Skrevet Juni 12, 2007 Share Skrevet Juni 12, 2007 MECA kjeden har dem ihvertfall her på berget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnefles Skrevet Juni 12, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2007 ok,aldri hørt om dem jeg... Er dem på nett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå