325-turbo-charged Skrevet Juni 11, 2007 Share Skrevet Juni 11, 2007 Har sitt der er en del som dreiier ned stemplene før de skal bygge om til turbo maskin for å senke komp. Men har hørrt rykter om at det er noe tull pga da får du så tynne stempler at de tåler mye mindre. Hva mener folk som har prøvd å bygge turbo i bmw om dette? Hva vil en kunne få mest ut av? Orgianle eller dreiide stempler? Har selv en e30 325i jeg skal bygge turbo på etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sh0rty^ Skrevet Juni 11, 2007 Share Skrevet Juni 11, 2007 Her står det endel ting rundt dette, gjelder m20 motoren før og etter 1988. http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... rva+kolvar mvh Lars Olafsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joe Skrevet Juni 12, 2007 Share Skrevet Juni 12, 2007 Har sitt der er en del som dreiier ned stemplene før de skal bygge om til turbo maskin for å senke komp. Men har hørrt rykter om at det er noe tull pga da får du så tynne stempler at de tåler mye mindre. Hva mener folk som har prøvd å bygge turbo i bmw om dette? Hva vil en kunne få mest ut av? Orgianle eller dreiide stempler? Har selv en e30 325i jeg skal bygge turbo på etter hvert. Å dreie ned stemplene er ikke så bra fordi du svekker hodet og du risikerer å få stempler som ikke tåler turboen. Det er heller lurere å bore ut blokken noen hundredeler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juni 12, 2007 Share Skrevet Juni 12, 2007 Dreiing av stempler kan jeg umulig tro er optimalt for stempelet, fordi du enkelt å greit fjerner x,x ant. % av stempelet. Men, det er heller ikke bra med høye/skarpe kanter da det kommer til varmegang og tenningsbank. Og fordeler og ulemper med å fjerne squishband har vært diskutert her før.. Og samtidig kombinere neddreide stempler med underspyling er nok ikke dumt, og kan nok trolig hjelpe litt på holdbarheten. Derimot, har du råd til å borre opp blokka så ville jeg heller ha fått tak noe billige tilpassede stempler fra Mahle... de er ganske så rimelige. Det er også mange som har kjørt på veldig høy effekt (500 +-) med neddreide stempler og det viser seg å være ganske så pålitelig... men dette er kun et sjansespill. De orginale stemplene er ikke lagd for disse påkjenningene, så man må forvente at de ikke klarer denne belastningen over tid. Hvis du kikker litt på PPF f.eks så vil du se mange deformerte orginalstempler etter skikkelig juling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenAas Skrevet Juni 12, 2007 Share Skrevet Juni 12, 2007 Funker bra med neddreide stempler, en kompis av meg gjorde det på en bmw 320i e36, dreide ned 1,2mm tror jeg. Men man må passe på så man får nok bensin, heller for fet blanding en for mager, ellers så kan man brenne sund stemplene ettersom en del av herdingen blir borte når man dreier ned de. Even Aas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå