Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sprengt toppen på min 1993 modell 325.

Og blir dyrt uansett, så ønsker å sette i m3 motor:D

men hva er det som må fikses? Noen som vet?

Må bremser forsterkes eller girkasse byttes?

Alltså, hva må gjøres??

Mvh Petter Borgen

Skrevet

Hvis du har tenkt å få det godkjent trenger du selvsagt å bytte bremser også. Men hvilken M3 motor har du tenkt deg? 3.0l eller 3.2l?

Skrevet

er jo nesten like dyrt å bytte topp som å bytte motor..?

m3 motorn er litt dyrere, men det får jeg vle igjen når jeg selger?

bilen har vært i over 10 år i norge, så må ikke betal hkavgift ellernoe.. med mindre jeg har misforstått no?:

Og, noen som vet hvor man får tak i en brukt m3motor? :)

Skrevet

Blir fort 40tusen kr dyrere med M3motor enn en topp ;) Koed slipper ned M3 motor i bilen din for en sum. Vet ikke hvor mye de skal ha, men regn med rundt 90.000kr? Kanskje mer også!

Skrevet

så mye? Motorn i seg selv kan da ikke være så dyr? om jeg henter den fra en kræsjabil i f.eks sverige? Og det er da ikke så mange dagers arbeid å bytte motor..? ;S

Skrevet

Selve skiftet blir jo fort veldig dyrt da.....må vel skifte ledningsnett og diverse samt at det er jo en del deler utenom også, går utifra bensinpumpe, bremsekraft forsterker og sylinder, deler i styring osv også må skiftes for at bilen skal kunne defineres som ombygd til M3 og ikke bare som en 325 med M motor, girkasse og bremser.......

Men for all del, har du tid og penger, sørg gjerne for at det blir en til M-bil i Norge :wink:

Skrevet

Jeg ville ikke engang vurdert M3 motor opp imot toppbytte. Vi snakker to forskjellige verdener i både kostnad og arbeid, spesielt hvis man ikke gjør all skruinga selv.

En vettug S50B30 er fort minst 30 lapper. Så kommer alt annet tilhørende.

Skal du først bygge om til M3 så hadde jeg kjøpt inn en komplett E36 M3 fra utlandet til 80-90 lapper og tatt det steg for steg.

Men skrur man ikke selv så blir det utrooolig dyrt!

Skrevet

Man bytter ikke toppen på en 325i motor, man kjøper en ny brukt motor for 10000kr.. Billiger, enklere og mindre jobb.

Å sett inn en M3 motor koster fort 40000kr. Også skal du godkjenne og det er heller ikke gratis.

Å kjøpe en M motor som det har vært trøbbel med kommer også garantert til å bli dyrt. Anbefales ikke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...