ipox Skrevet Juni 12, 2007 Skrevet Juni 12, 2007 Har kjørt 250 mil siden jeg monterte ny kamaksel på bilen. Og det har faktisk blitt striper i kammen allerede. Har sjekket oljerøret og det er ikke tett. Begynner å lure litt på oljepumpe. Er det vanlig at de går på M40?
jensemann23 Skrevet Juni 12, 2007 Skrevet Juni 12, 2007 jeg åpnet toppdekselet på min m40b18 også på kammen. Den så helt fin ut, nesten ingen striper, og målte kammene, de var som de skulle være. en kammen har gått 200.000. Det jeg åtte gjøre for å få bort tikkingen var å blåse rent oljerøret på kammen, samt borr opp hullene med et tynt bor så de ble litt større. Nå går den prikk(tikk)fritt.
ipox Skrevet Juni 12, 2007 Forfatter Skrevet Juni 12, 2007 Jeg gjorde selvfølgelig rent oljerøret når jeg skifta kam. Så det er ikke der problemet ligger. Får se om jeg river ut blokka i morgen og slenger den i delekokern for å få bort oljeavleiringer. Tror også jeg bare bestiller ny oljepumpe for sikkerhets skyld. Koster ikke mange kronene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå