Gå til innhold

Hel lakkering av bil, og jeg mener HEL lakkering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Begynder så småt å skal planlegge ombyggingen av norsk registrert E34 et eller annet, til -91 M5....hvis altså ikke skattevæsnet gør mere ved sin beslutning om å frata meg enhver sund fornufts rettighet på ikke å skal betale for feil som dem har gjort, men det er en annen sak.....men jeg må plutselig betale 220.000,- for feil jeg ikke har noe med å gjøre....go figure that one :-k

Men for å komme til sakens kjerne.

Finner meg en fornuftig pen E34 som blir strippet totalt, ikke en skrue kommer til å sitte igjen.

Vil da veldig gjerne ha karrosseriet totalt sandblåst og behandlet helt fra bunn.

Problemet er self. at det jo nesten er teknisk umuligt å komme inn i alle kroker og hjørner, og ikke mindst få ut alle sandkornene igjen.

Men jeg vil så fryktelig gjerne ha dette gjort 110% da jeg hater rust, og rust gjerne ligger inne i kroker og hjørner og bryter seg seg ut gjennom lakkeringen.

De verste steder jeg ummidelbart kan komme i tanke om og har set rust på forskjellige E34'er;

Nederste del av alle dørene hvor dørbladet er slåt rundt dør rammen.

Bensin påfyldings rommet bak klappen, her er det jo umuligt å komme på innsiden uten å demontere bakskjermen...hvilket vil gi nye problemer når det skal monteres/sveises på igjen, medmindre man kan lime det på igjen.

Kanalerne er jo heller ikke akkurat et sted man uten videre kan komme inn på baksiden av.

Hvad med bærevanger?

Noen foreslag til den absolutte bedste måte å gi en E34 en skikkelig omgang så den blir så tæt på beskyttet som da den rullede ut av fabrikken?

Gidder ikke bruke mye penge på dette for bare å se rust problemer etter et par år :evil:

Skrevet

Det så absolut ikke dumt ut det der.

Sikkert lurt å la dem ta den direkte inn i malerkabinen for å grunne den med en gang, hvis man ikke skal sveise rust på bilen.

Hmmmmm, det var faktigst pengene vert :-k

Skrevet

Vist det er en bil du skal ta vare på er det virkelig vert pengene..

Vill tro att de også kan lege på et strøk mer epoxy grunding eller lignende.

Vist du vet att det er rust så kan det vell lønne seg å sveise dette først, så du slipper å brene av gruningen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...