Frode_E30 Skrevet Juni 13, 2007 Skrevet Juni 13, 2007 Har problemer med å få nok gnist. Bruker NGKbp7es tennplugg og kunne lade max 0,5 bar ladetrykk før gnisten blåses ut. Har nå justert åpningen på pluggen fra 0,7mm til 0,55mm. Kan nå lade 0,7bar. Vil det lønne seg å kjøpe KUN ny MSD coil eller må jeg også ha tenningsmodulen?
Muren Motorsport Skrevet Juni 13, 2007 Skrevet Juni 13, 2007 ok! går ikke rundt å husker originalpluggene til de forskjellige motorer i hodet! Er pluggledninger å slikt iorden da? skal ikke være nødvendig med oppgradering av coil/modul for å ladde 1 Bar. Rett blanding? farge på plugg?
Frode_E30 Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Skrevet Juni 13, 2007 coil/pluggledninger/fordeler/plugger/rotor er nytt/byttet så det kan ikke være det. NGK bp7es har jeg blitt anbefalt av mange, blandt annet av norman på trimchip.com AFR verdien ligger mellom 11,7-12,1 ved full gass. Farge på pluggen husker jeg ikke. mener det var en blå ring på den..?
Frode_E30 Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Skrevet Juni 13, 2007 Kanskje denne er hva jeg trenger? http://www.msdignition.com/ignition_4_6200.htm
bmw-m535 Skrevet Juni 13, 2007 Skrevet Juni 13, 2007 da må du ha en bedre coil i tillegg. originalcoilen blir grilla med tenningsforsterker.
sh0rty^ Skrevet Juni 13, 2007 Skrevet Juni 13, 2007 Hmm, det skal være null problem å lade minst 1 bar med orginal coil + bp7es plugger. Nå vet jeg ikke ossen styring du har på motoren, men visst du har muligheten til å justere opp ladetiden på coilen din så kan du prøve det.
Frode_E30 Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Skrevet Juni 13, 2007 da må du ha en bedre coil i tillegg. originalcoilen blir grilla med tenningsforsterker. Ja selvfølgelig. tenkte da på en pakke med begge delene. Hvordan kobler man tenningsforsterkeren? Pluss og minus, samt de originale tilkoblingene til coilen?
Frode_E30 Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Skrevet Juni 13, 2007 Hmm, det skal være null problem å lade minst 1 bar med orginal coil + bp7es plugger. Nå vet jeg ikke ossen styring du har på motoren, men visst du har muligheten til å justere opp ladetiden på coilen din så kan du prøve det. Hvordan justerer man opp ladetiden på coilen?
Gjest Skrevet Juni 13, 2007 Skrevet Juni 13, 2007 har gjort det, NGK bp7es! Litt OT, men hvor får man kjøpt disse pluggene?
Frode_E30 Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Skrevet Juni 13, 2007 kjøpte mine på autoparts. mulig de må bestille dem.
sh0rty^ Skrevet Juni 14, 2007 Skrevet Juni 14, 2007 Hmm, det skal være null problem å lade minst 1 bar med orginal coil + bp7es plugger. Nå vet jeg ikke ossen styring du har på motoren, men visst du har muligheten til å justere opp ladetiden på coilen din så kan du prøve det. Hvordan justerer man opp ladetiden på coilen? Ossen innsprut kjører du på motoren din? Orginal sprut ? tilleggsprut? 535 lmm + dyser? hva har du? mvh Lars Olafsen
Frode_E30 Skrevet Juni 14, 2007 Forfatter Skrevet Juni 14, 2007 intercooler 140*450*76 originale dyser progressiv btr 1-1,2 dreide stempel turbonetics t3/t4 turbo turbonetics evolution wastegate pinotråd i blokka original toppakning olje catchtank Turbotrykk justering 885 topp turbochip (norman) haltech f5 med 2*340cc dyse NGK bp7es Har original tenning.. Har 535lmm liggende, men ikke fått den på enda.
ehrnst Skrevet Juni 14, 2007 Skrevet Juni 14, 2007 helt orginal tenning, ikke tenningsforskyver eller noen slike ting?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå