Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har problemer med å få nok gnist. Bruker NGKbp7es tennplugg og kunne lade max 0,5 bar ladetrykk før gnisten blåses ut.

Har nå justert åpningen på pluggen fra 0,7mm til 0,55mm. Kan nå lade 0,7bar.

Vil det lønne seg å kjøpe KUN ny MSD coil eller må jeg også ha tenningsmodulen?

Skrevet

ok! går ikke rundt å husker originalpluggene til de forskjellige motorer i hodet! Er pluggledninger å slikt iorden da? skal ikke være nødvendig med oppgradering av coil/modul for å ladde 1 Bar. Rett blanding? farge på plugg?

Skrevet

coil/pluggledninger/fordeler/plugger/rotor er nytt/byttet så det kan ikke være det.

NGK bp7es har jeg blitt anbefalt av mange, blandt annet av norman på trimchip.com

AFR verdien ligger mellom 11,7-12,1 ved full gass.

Farge på pluggen husker jeg ikke. mener det var en blå ring på den..?

Skrevet

Hmm, det skal være null problem å lade minst 1 bar med orginal coil + bp7es plugger. Nå vet jeg ikke ossen styring du har på motoren, men visst du har muligheten til å justere opp ladetiden på coilen din så kan du prøve det.

Skrevet
da må du ha en bedre coil i tillegg. originalcoilen blir grilla med tenningsforsterker.

Ja selvfølgelig. tenkte da på en pakke med begge delene.

Hvordan kobler man tenningsforsterkeren?

Pluss og minus, samt de originale tilkoblingene til coilen?

Skrevet
Hmm, det skal være null problem å lade minst 1 bar med orginal coil + bp7es plugger. Nå vet jeg ikke ossen styring du har på motoren, men visst du har muligheten til å justere opp ladetiden på coilen din så kan du prøve det.

Hvordan justerer man opp ladetiden på coilen?

Skrevet
har gjort det, NGK bp7es!
Litt OT, men hvor får man kjøpt disse pluggene?
Skrevet
Hmm, det skal være null problem å lade minst 1 bar med orginal coil + bp7es plugger. Nå vet jeg ikke ossen styring du har på motoren, men visst du har muligheten til å justere opp ladetiden på coilen din så kan du prøve det.

Hvordan justerer man opp ladetiden på coilen?

Ossen innsprut kjører du på motoren din? Orginal sprut ? tilleggsprut? 535 lmm + dyser? hva har du?

mvh Lars Olafsen

Skrevet

intercooler 140*450*76

originale dyser

progressiv btr 1-1,2

dreide stempel

turbonetics t3/t4 turbo

turbonetics evolution wastegate

pinotråd i blokka

original toppakning

olje catchtank

Turbotrykk justering

885 topp

turbochip (norman)

haltech f5 med 2*340cc dyse

NGK bp7es

Har original tenning..

Har 535lmm liggende, men ikke fått den på enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...