Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner jeg snart å bli gal av dette... 318iA med M40-motor det er snakk om.

Motoren ligger rett på 850 rpm på tomgang, men putrer en smule. Hvis jeg setter den i Drive eller Revers med bremsen inn så synker den med ca. 100 rpm, noen ganger synker den så langt at den begynner å jage (for å kompensere regner jeg med). Setter jeg den tilbake i Nøytral eller Park går den rett til 850 igjen. Jeg merker ingenting galt når jeg kjører, uansett temperatur, og bilen bruker normalt med bensin.

Lambda ble bytta på EU-kontroll hos EMM Sport i vinter. I dag bytta jeg innsugsbelgen som var råtten og trakk falskluft. Ingen av disse tingene hjalp på problemet.

Regner med at det kanskje er noe vaakum-lekk? Det er kanskje også forklaringen på at forbruksmåleren aldri går over 2,4 (bortsett fra når jeg står i ro da den korrekt går over max). Hvilke slanger skal jeg sjekke for å finne ut av dette og kan jeg sjekke vakuum-lekk med startgass? Bilde av problembarnet under, fint om noen kan tegne og forklare hvor jeg skal feilsøke :D

DSC01086.JPG

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...