BMW_BOY Skrevet Juni 13, 2007 Skrevet Juni 13, 2007 hvordan vet man om turboen er skyld i at det ryker litt blått. Noe tips på å feilsøke eller symtomer på det. bil: 325i -90mod med turbo
E36Cab1 Skrevet Juni 13, 2007 Skrevet Juni 13, 2007 Sjekk etter lagerslakk. Litt radialslakk skal det være,men ikkje mykje. Aksialslakk skal det være 0 slakk. Sjekk at oljereturen ikkje er tett eller har obstruksjoner(deformering eller feil høgde/vinkel). Olje i pumpehuset kan tyde på lekk på turbo,men kan også være fra f.eks veivhusventilasjonen og/eller EGR(kommer ann på korleis konverteringa er laget). Sjekk også turbinhuset.
BMW_BOY Skrevet Juni 14, 2007 Forfatter Skrevet Juni 14, 2007 Ok Det jeg tror er at det renner ut olje i eksosdelen på turboen når motor blir kald igjen. Når jeg starter kald motor ryker det ikke...men etter ca1min begynner det å ryke litt blått og dette varer i noen minutter til motor blir varm. Hvis jeg gir på en del blir røyken fortere borte, akkurat som at det brenner vekk den innsivende oljen... Motor er nyoverhalet alle tettinger, fjærer og lager er byttet, og turboen er ny.. en XS turbo. Mistenker at turboen ikke er 100% bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå