Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens, har et todelt problem jeg håper noen av dere kan hjelpe meg med :)

Er eier av en E39 - 520i 1997 (den er vel produsert sent i 96) vet det er to forskjellige versjoner av motoren i denne, er usikker på hvilken jeg har.

Problem 1:

Toppakningen gikk og i den sammenheng begynte oljelampa å lyse på tomgang. Toucher jeg gassen forsvinner lyset med en gang. Den oppfører seg kun sånn på varm motor. Jeg leverte bilen inn på verksted og fikk skiftet pakning. Det viste seg i etterkant at oljelampeproblemet fremdeles var til stede. Leverte den inn igjen og fikk skiftet oljetrykksmåler, men med samme resultat. Verkstedet klør seg i hodet og finner ikke ut av problemet. Verkstedet sier oljetrykket er i orden. Er det noen som kjenner til dette problemet? Kan oljen bli så tynn at en sliten oljepumpe kan få trøbbel med å pumpe den?

Problem 2:

Dette har vart en stund. Bilen går ujevnt på kald motor og problemet er verre i fuktig vær. Merker ikke noe til den ujevne gangen når motoren er blitt varm. Virker som at problemet er verre på halvvarm motor, så gir det seg når den er varm. Har hørt at luftmassemålern kan bli skitten og skape trøbbel (men da ville vel problemet vært hele tiden) En annen teori er at temperaturmåleren til motoren er gåen, med det resultat at den gir for rik blanding bensin når den er kald? (det dukker ikke opp noen feilkoder ved søk)

Håper noen kan hjelpe meg med dette! Håper jeg har fått med meg alt av relevant info. hvis ikke er det bare å spørre :)

Hilsen Bård Bruvoll

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...