Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har drevet å mappet litt med digital bredbåndslambda.

Hva er riktig AFR verdi? Satser på 250hk+

Fikk høre at verdien skal holde seg mellom 11,7-12,2?

Har ikke datasprut, kjører tillegs sprut.

Skrevet

Det stemmer vel ganske bra det du nevner der, en kamerat av meg har også en slik en, og han prøver å legge seg mellom der.

Kjører du med LM-1 Innovate eller?

mvh Lars

Skrevet
Det stemmer vel ganske bra det du nevner der, en kamerat av meg har også en slik en, og han prøver å legge seg mellom der.

Kjører du med LM-1 Innovate eller?

mvh Lars

Har lånt bredbåndslambda med digital skjerm av typen plx.

Skrevet

skjønner:) for i følge CO er den A/F verdien der feil, du må nok opp på 1n 14 for å ha sjans til å komme igjennom avgasskontroll, men at du burde ligge på rundt 12 ved gassing er det ingen tvil om ;)

Skrevet
skjønner:) for i følge CO er den A/F verdien der feil, du må nok opp på 1n 14 for å ha sjans til å komme igjennom avgasskontroll, men at du burde ligge på rundt 12 ved gassing er det ingen tvil om ;)

Har full kontroll!

Ved bakking ligger den på 14,5-14,6 (perfekt altså) og ved full gass ligger den på 11,7-12,1.. kommer litt ann på turtallet.

Skrevet
skjønner:) for i følge CO er den A/F verdien der feil, du må nok opp på 1n 14 for å ha sjans til å komme igjennom avgasskontroll, men at du burde ligge på rundt 12 ved gassing er det ingen tvil om ;)

Har full kontroll!

Ved bakking ligger den på 14,5-14,6 (perfekt altså) og ved full gass ligger den på 11,7-12,1.. kommer litt ann på turtallet.

http://grombil.com/phpBB/viewtopic.php?t=127

her har ebb skrevet en del fornuftigt om afr.

hvordan er det å justere inn f5'en egentlig? kjører med samme typen selv, men med 1 dyse

Skrevet
skjønner:) for i følge CO er den A/F verdien der feil, du må nok opp på 1n 14 for å ha sjans til å komme igjennom avgasskontroll, men at du burde ligge på rundt 12 ved gassing er det ingen tvil om ;)

Har full kontroll!

Ved bakking ligger den på 14,5-14,6 (perfekt altså) og ved full gass ligger den på 11,7-12,1.. kommer litt ann på turtallet.

http://grombil.com/phpBB/viewtopic.php?t=127

her har ebb skrevet en del fornuftigt om afr.

hvordan er det å justere inn f5'en egentlig? kjører med samme typen selv, men med 1 dyse

Hadde litt problemer med å justere i begynnelsen, men det viste seg å være pluggene, pluss at lmm sto på trykksiden. Men når dette var i orden var det enkelt. Men den er ganske følsom, værtfall med 2 dyser. nå slår den inn på ca 0,2 bar. har jo progressiv btr 1-1,2 så jeg trenger ikke ekstra bensin før da.

Skrevet
skjønner:) for i følge CO er den A/F verdien der feil, du må nok opp på 1n 14 for å ha sjans til å komme igjennom avgasskontroll, men at du burde ligge på rundt 12 ved gassing er det ingen tvil om ;)

Har full kontroll!

Ved bakking ligger den på 14,5-14,6 (perfekt altså) og ved full gass ligger den på 11,7-12,1.. kommer litt ann på turtallet.

http://grombil.com/phpBB/viewtopic.php?t=127

her har ebb skrevet en del fornuftigt om afr.

hvordan er det å justere inn f5'en egentlig? kjører med samme typen selv, men med 1 dyse

Hadde litt problemer med å justere i begynnelsen, men det viste seg å være pluggene, pluss at lmm sto på trykksiden. Men når dette var i orden var det enkelt. Men den er ganske følsom, værtfall med 2 dyser. nå slår den inn på ca 0,2 bar. har jo progressiv btr 1-1,2 så jeg trenger ikke ekstra bensin før da.

hadde akkurat samme prob eg med plugger, men forsvant når det ble satt i ngk med 0.5gap. men eg lader ennå bare 0.4, forrige motoren gikk jo klokke reint på 1 bar med samme oppsett. vurderer å selge både f5 og tenningsforsinkeren nå.

Skrevet
skjønner:) for i følge CO er den A/F verdien der feil, du må nok opp på 1n 14 for å ha sjans til å komme igjennom avgasskontroll, men at du burde ligge på rundt 12 ved gassing er det ingen tvil om ;)

Har full kontroll!

Ved bakking ligger den på 14,5-14,6 (perfekt altså) og ved full gass ligger den på 11,7-12,1.. kommer litt ann på turtallet.

http://grombil.com/phpBB/viewtopic.php?t=127

her har ebb skrevet en del fornuftigt om afr.

hvordan er det å justere inn f5'en egentlig? kjører med samme typen selv, men med 1 dyse

Hadde litt problemer med å justere i begynnelsen, men det viste seg å være pluggene, pluss at lmm sto på trykksiden. Men når dette var i orden var det enkelt. Men den er ganske følsom, værtfall med 2 dyser. nå slår den inn på ca 0,2 bar. har jo progressiv btr 1-1,2 så jeg trenger ikke ekstra bensin før da.

hadde akkurat samme prob eg med plugger, men forsvant når det ble satt i ngk med 0.5gap. men eg lader ennå bare 0.4, forrige motoren gikk jo klokke reint på 1 bar med samme oppsett. vurderer å selge både f5 og tenningsforsinkeren nå.

Hvorfor? Hva plages du med?

Skrevet
skjønner:) for i følge CO er den A/F verdien der feil, du må nok opp på 1n 14 for å ha sjans til å komme igjennom avgasskontroll, men at du burde ligge på rundt 12 ved gassing er det ingen tvil om ;)

Har full kontroll!

Ved bakking ligger den på 14,5-14,6 (perfekt altså) og ved full gass ligger den på 11,7-12,1.. kommer litt ann på turtallet.

http://grombil.com/phpBB/viewtopic.php?t=127

her har ebb skrevet en del fornuftigt om afr.

hvordan er det å justere inn f5'en egentlig? kjører med samme typen selv, men med 1 dyse

Hadde litt problemer med å justere i begynnelsen, men det viste seg å være pluggene, pluss at lmm sto på trykksiden. Men når dette var i orden var det enkelt. Men den er ganske følsom, værtfall med 2 dyser. nå slår den inn på ca 0,2 bar. har jo progressiv btr 1-1,2 så jeg trenger ikke ekstra bensin før da.

hadde akkurat samme prob eg med plugger, men forsvant når det ble satt i ngk med 0.5gap. men eg lader ennå bare 0.4, forrige motoren gikk jo klokke reint på 1 bar med samme oppsett. vurderer å selge både f5 og tenningsforsinkeren nå.

Hvorfor? Hva plages du med?

nå går den fint, men når eg kjørte med for stort gap på pluggene fjusket den på fullt pådrag, har lyst å selge utstyret for så å prøve MS og evt EDIS coiler, har ny turbo liggende og grenrør skal eg strks begynne på. kjekt å få tenning og bensin på plass også.

Skrevet

Ja det er viktig. Har selv prøvd og feilet mye, men nå begynner det å bli bra! Har tenkt en del på sprut, men om jeg får 300hk uten sprut så er det greit nok for denne sommeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...