Gå til innhold

Fortsatt Problemer med Automat kassa på min 325i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har peiling? etter en stund med kjøring slår den seg i nødmodus (3gir og låser seg der) når den har stått en god stund så funkern igjen.

De på verkstedet sier det er noe med Spennings regulering etc. Men de har fortsatt ikke klart og fått fiksan.

Noen som har noen ide'er ?

Har skjekke olje status osv.

Mvh. Tekko

Skrevet

Kan jo vere så simpelt som en dårlig forbindelse i en kontakt.

Ville nok prøve å sjekke stikket inn på gearkassa først (Må sikkert slippe kasse litt ned for å komme til) ellers kan det jo vere andre stik på ledningen som går op til gearkassa hjernen.

På min E34 525, kan jeg frakople alt som går fra hjernen og inn til bilen uten at den går i nødmodus, men alt mellom gearkassa og gearkassa hjerne må vere koplet, ellers går den i nødmodus.

Kan dog også vere en feil i hjernen/gearkassa siden at feilen altid kommer etter en stund, og ikke er der øjeblikkeligt når du starter bilen.

Men klart, hvis der er en spennings feil som verkstedet prater om, ja da kan jo det forvirre elektronikken.

• 2 weeks later...
Skrevet

tja hadde dette problemet med en 91mod 520i 24v. den slurte som faen før den byttet gir og viss jeg presset den litt så smalt den i nødmodus og 3gir. gikk til bmw og de sa at lamellene på kassen var utslitt. ergo ny kasse.ny kasse kostet 18lapper. gikk på høggeren og kjøpte en manuell kasse til 3000kr. problemet løst.

Skrevet

Men dette problemet virker som at det skjer hver gang bilen blir varm..

menneh, skal ha det i bakhode når jeg skal ned på verkstedet til mandag for og se om de finner ut no mer.

Mvh. Tekko

Skrevet

Ja hadde vel vert det, men det er jo ganske mye styr. Ny pedal monteres, pluss masse annet, blir en god del skruing osv. Da trur jeg jeg kjøper meg en manuell 325 isteden og selger denne som den står.

mvh. tekko

Skrevet

En jeg kjenner skal selge en kasse til 325 skal være i god stand.

lønnes ikke å reparere Automatkassa,får billigere brukt.

Aut kasse fra en 94 mod 325 selges. Komplett med startkrans, converter, mellomaksel, rør til oljekjøler og girvelger. Km st 177000. Denne passet ikke i min 92 mod, så selger den videre. Fungerer helt perfekt iflg tidligere eier.
Skrevet

Vel, min bmw er en 92mod også, siden han sier han ikke fikk den inn i sin så regner jeg med at den ikke går i min heller.

blir vel te at jeg kjøper meg ny nå snart, tikker inn litt over hundretusen på konton snart så får finne meg en 325i manuell som skal pimpas opp.

Mvh. Tekko

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...