Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

SOLGT

Selger en 92 modell M50B20 motor med vanos.

Stammer fra en dønn strøken E36 coupe.

Den gikk meget bra før den ble tatt ut av bil, og demontert pga tikking som plutselig oppsto.

Det ser ut som det er kvasskammer i den, toppen er ikke skjev i det hele tatt, nye innsugsventiler, nye hydrauliske ventilløftere.

Stempler er neddreia, så har nok vært turbolada en gang i tiden.

(Godt egnet til dette da denne motortypen har underspyling til stempler)

Lakka blokka, hona sylindre, som er meget bra, ingen slitasje!

Nye deler til over 5000 kr m/ kvittering, som består av slipesett, topplokksbolter, alle pakninger til motoren, oljepumpe, vannpumpe, et nytt stempel, med mer.

Ventiler og ventilløftere ble kjøpt tidligere, og har ikke kvitteringer på dette, men sjekk på GS-bildeler, å se at det faktisk koster!

------

Km. stand ca 150.000, ligger nå demontert, og alt tyder på at km stand stemmer.

Komplett motor selges med motorledningsnett og manifolder til E36.

Har ikke hjerne og lmm.

Pris ant. med alle deler - 7000kr

Kun topplokk, komplett med slipesett - 4000kr

Selges pga plass og tidsmangel. dette er billig, mtp. tilstand og nye deler!

Bilder legges ut hvis noen er interesserte.

Skrevet

Du nevnte tikking i teksten, er dette gjort noe med? sjekket hele motor for problemer? Om alt er i orden og det er bare å skru den sammen så byr eg 5000kr :)

Skrevet

vanos kom vel ikke før i 93....? sikker på st de er en 92mod?

Skrevet

Motoren er nok produsert etter mnd. 9 i 92, for jeg fikk feil stempel og slipesett da jeg bestilte i 8. mnd, (som var ren tipping..) fikk da vite at vanosmotoren kom først mnd 9, så sånn er det.

Jeg er rimelig sikkert på at bakkventilen i toppen har hengt seg opp, så denne er skrudd ut, og har ny liggende, som følger med.

Alle ventilløftere ble bytta, uten hell, så det kan nesten bare være den...

Alle lager i motoren er meget bra.

Ellers er toppen renvaska, og blokka nylakkert, og sylindre honet.

DSC00596.jpg

Toppen er ikke skjev!

DSC00600.jpg

DSC00612.jpg

Bra ventiler, som sagt nye innsugsventiler, jeg vet ikke grunn til hvorfor.

Eksosventiler er også bra.

DSC00609.jpg

Kamakslene

DSC00599.jpg

Underside av blokka, med underspylings-dyser.

DSC00608.jpg

Ny hona sylindre, med korrekt vinkel såklart, selv om det ser rart ut på bildet pga lyset..

DSC00607.jpg

Det gjør seg bra i et motorrom med svartlakkert motorblokk.

Beklager dårlige mobilbilder, men er det eneste kameraet jeg har for tiden.

Bud på 5000 er notert..

Følger med nye deler for Over 5000, og i tillegg får du med hele motoren :roll:

Kom gjerne med spørsmål, om ting er litt uklart.

Kom med bud.

Skrevet

Kom plutselig for meg at det kanskje er innsugsventiler i type rustfritt, da de gir bedre flow.. Hvordan se forskjell på vanlige og rustfrie?

Jeg vet ikke hvordan den kunne gå så godt som den gjorde, når det er neddreide stempler..

Toppen er ikke høvla

(men muligens porta litt, men tør ikke si det for sikkert da jeg ikke har noe å sammenlikne med..)

Skrevet

Du har ingen ide om kompressjonsforhold? Hvor mye stempler er neddreid osv ? Hadde vært kjekt å visst, da eg skal bruke motoren til turbobygg :)

Skrevet
Du har ingen ide om kompressjonsforhold? Hvor mye stempler er neddreid osv ? Hadde vært kjekt å visst, da eg skal bruke motoren til turbobygg :)

DSC00616.jpg

DSC00617.jpg

Det originale, udreide stempelet er 51 mm på den høyeste toppflata, og ned mot 49mm på de laveste flatene.

De som er dreide, måler så vidt under 49mm på hele.

Utregning av endret komp.forhold får du ta deg av selv :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...