jäger Skrevet Juni 14, 2007 Skrevet Juni 14, 2007 Jeg må bytte microbryteren på bakluka på min E39 Touring. Med "microbryter" mener jeg hele den knotten som sitter på glassluka med bryter som åpner selve glassluka. Lignende denne (del 12) men denne er til sedan og ikke helt lik: Spørsmålet er hvordan jeg får opp den gamle som sitter der? Den er en stor mutter (22mm) som sitter no inni h... Over den satt det ei skive og en låsering, som jeg har tatt bort. mellom skiva og selve mutteren var det noe seig gugge, vet ikke hva det var. KAN NOEN HJELPE MEG? Mulig det står noe om dette i TIS om noen har den? Trenger så sårt litt hjelp her...
Bonden Skrevet Juni 14, 2007 Skrevet Juni 14, 2007 Hvis du ikke får opp luka kan et bmw verksted lokke opp vinduet med testern sin.Brytern er ofte lei å bytte da alt sammen i pusser gjenomføringen irrer seg fast,man må ofte bytte komplett gjenomføring også ved bytte av knappen.
jäger Skrevet Juni 14, 2007 Forfatter Skrevet Juni 14, 2007 Hvis du ikke får opp luka kan et bmw verksted lokke opp vinduet med testern sin.Brytern er ofte lei å bytte da alt sammen i pusser gjenomføringen irrer seg fast,man må ofte bytte komplett gjenomføring også ved bytte av knappen. Takker for kjapt svar. Problemet er ikke at jeg ikke får opp glassluka. (jeg åpner jo bare hele bakluka i stedet) Men jeg må bytte den microbryteren, og lurer på om det er noe triks for å få den opp? (eller er det bare å pøse på med 5-56 og la det stå til?) Sitter mutteren fast med mer enn bare låseringen? Og hva var den guffa jeg nevnte, noen som vet?
Bonden Skrevet Juni 14, 2007 Skrevet Juni 14, 2007 Du må skru av muttern 22mm etter at mutern er av må pusser gjenomføringen ut av hullet i mikrobrytern for at du skal få av kontakten til mikrobrytern.derfor må glassluka åpnes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå