Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

monterte min med kassen på og grenrøret :D

jekket hekken på bilen opp i luften, og jekk under kassen for å få den inn på festene..

monterer du uten kassen, blir det trangt når du skal montere starteren...

Skrevet

Hva er det som er så hælvette med å montere kassene på M20 motorene?

E30 med M10 går det ihvertfall kjempegreit å ta kasse av og på.

Skjønner at det er køddent dersom man ikke bruker løftebukk da selvsagt

Skrevet
Hva er det som er så hælvette med å montere kassene på M20 motorene?

E30 med M10 går det ihvertfall kjempegreit å ta kasse av og på.

Skjønner at det er køddent dersom man ikke bruker løftebukk da selvsagt

det som er ett helvett er boltene til starteren, og om du finner en m20 som mangler en bolt til starteren, så vet du hvorfor ;)

Skrevet
Okey. Selv om man ikke har skrudd fast traversen i karosseriet også? Altså slik at kassa tilter nedover

Ja er trangt som f.. selv om kassa tilter ned.

Skrevet
Hva er det som er så hælvette med å montere kassene på M20 motorene?

E30 med M10 går det ihvertfall kjempegreit å ta kasse av og på.

Skjønner at det er køddent dersom man ikke bruker løftebukk da selvsagt

m10 motor er jo "litt" mindre enn m20 da..

starteren går greit å bytte, det verste er om kassa er festet med torx, da er det litt vanskelig å komme til de 2-3 øverste skruene. om det er vanlige bolter så kommer man til fra oversiden.

Skrevet

Motoren sitter ikke noe nærmere torpedoen forde, og jeg vil si at clutchuset har relativt lik størrelse. Den ene bolten på starteren på M10'en er ikke noe fin den heller, men lar seg helt greit gjøre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...