Platepratar Skrevet Juni 17, 2007 Share Skrevet Juni 17, 2007 Tenkte eg skulle kjøpe meg en arbeidsbil til under 200000. Den må være nyere enn 2004 og minst ha størrelse som en golf. Er mest interessert i en som går på diesel pga kjørelengda. Noen som kan bidra med noen gode forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krza Skrevet Juni 17, 2007 Share Skrevet Juni 17, 2007 VW caddy, eller evt VW Transporter! Fantastisk brae biler som også er fin.. Kjører begge i jobben, og er veldig fornøyd. Men er litt usikker på hvordan prisen er på de da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Platepratar Skrevet Juni 17, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2007 Har faktisk vurdert caddy. Men kunne godt tenkt meg en bil med 5 seter. For i praksis så er nesten 325 som eg har å regne som en varebil uten så stort bagasjerom. Hvis eg finner en brukende bil så kan eg heller ha bmwen som et prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Juni 17, 2007 Share Skrevet Juni 17, 2007 VW caddy, eller evt VW Transporter! Fantastisk brae biler som også er fin.. Kjører begge i jobben, og er veldig fornøyd. Men er litt usikker på hvordan prisen er på de da! Kunne ikkje vært meir enig! Skal du ha enda meir fornuftig kan du sjå på Toyota Hiace, men i opplevd kvalitet er og blir japsebilar eit hakk under tyske! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krza Skrevet Juni 17, 2007 Share Skrevet Juni 17, 2007 Hiace er ikke spesielt komfortabel, og mindre fin. Men den vinner selvsagt på pris! Dersom du vurderer 5 seter er det selvsagt ingen av disse som er aktuell. Men, caddy er veldig lettkjørt, pen å se på, bensingjerrig og komfortabel. Absolutt å anbefale. Selv kjører jeg den med SDI, og denne bruker betraktelig mindre enn TDI. På nettopp denne bilen ville jeg aldri vurdert TDI, siden SDI er såpass mye mer gunstig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^B^M^W^ Skrevet Juni 17, 2007 Share Skrevet Juni 17, 2007 Darris funker jo da, selv om de nesten er "for" vanlige å se på veiene om dagen med ymse firmalogoer. Toyota Yaris altså, men clutch og displayoppsett (noe led-greier langt inni midt på dashbordet slik at bare fører ser speedometer o.l.) ble jeg ikke helt fortrolig med når jeg prøvde en slik på jobb. Hovedsaken er velprøvd teknologi og billige reservedeler iforhold til mange andre biler.... spørs jo hva du har lyst på da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Juni 17, 2007 Share Skrevet Juni 17, 2007 _Nissan Primastaren (Opel Vivaro og Renault Traffic) som eg har som firmabil på jobben tror eg skal falle inn under dette. Er relativt god å kjøre (himmel kontra HiAce), går billig (0.75 med håndverkerinnredning baki på blandet kjøring), fåes med 3, 5, 7 og sikkert 10 seter. Kan bli litt halvstillig med lakkerte fangere og slikt. Motorer fra 82 til 140hk. Min er 100hk og den er helt grei, selv med tung henger på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krza Skrevet Juni 17, 2007 Share Skrevet Juni 17, 2007 Lett valg! En sånn med lakkerte fangere og speil, og med chrome hjul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Knut Skrevet Juni 17, 2007 Share Skrevet Juni 17, 2007 Peugeot Partner er en praktisk bil, som er overraskende god å kjøre. Finnes som 5seter, og med 4x4. Den lille 1,6 HDi motoren går greit, og er meget billig i drift Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Platepratar Skrevet Juni 17, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2007 Vurderer ganske seriøst en pysjå 307 stasjonsvogn. Noen som har noen erfaring med slikt noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Knut Skrevet Juni 17, 2007 Share Skrevet Juni 17, 2007 Vurderer ganske seriøst en pysjå 307 stasjonsvogn. Noen som har noen erfaring med slikt noe? Jepp, jobber på Peugeot verksted.. Grei bil, en del gjenganger-problemer, men er meget greit med reklamasjoner som går på garanti, så er ikke noe farlig kjøp. Største minus ved 307, etter mitt syn, er litt mye hjulstøy, dårlig lydisolert.., Men det meste støyer jo mye, når man er vant med BMW Kjøp SW-utgaven, så får du glasstak, det er litt tøft! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bg320 Skrevet Juni 17, 2007 Share Skrevet Juni 17, 2007 Kunne ikkje vært meir enig! Skal du ha enda meir fornuftig kan du sjå på Toyota Hiace, men i opplevd kvalitet er og blir japsebilar eit hakk under tyske! Ikkje heilt enig der.. Trur nok Toyota Hiace er mykje betre enn folkevogn i kvalitet! Eg kjøre Hiacen til far min nå som beemeren er på verkstad etter den vart stjålen. 1994 modell trur eg. Go bil med null problemer. Personleg hadde eg ikkje vore i tvil om at eg hadde gått for Hiace. Vurderer faktisk å kjøpe ein! Får jo ikkje plass til modellflyet mitt i BMWen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krza Skrevet Juni 17, 2007 Share Skrevet Juni 17, 2007 Kunne ikkje vært meir enig! Skal du ha enda meir fornuftig kan du sjå på Toyota Hiace, men i opplevd kvalitet er og blir japsebilar eit hakk under tyske! Ikkje heilt enig der.. Trur nok Toyota Hiace er mykje betre enn folkevogn i kvalitet! Eg kjøre Hiacen til far min nå som beemeren er på verkstad etter den vart stjålen. 1994 modell trur eg. Go bil med null problemer. Personleg hadde eg ikkje vore i tvil om at eg hadde gått for Hiace. Vurderer faktisk å kjøpe ein! Får jo ikkje plass til modellflyet mitt i BMWen! Kan tenkes at du ikke har prøvd VW t5 da! Kjører både transporter og caravelle ofte, og de er rett og slett fantastiske biler! Dessuten var det her snakk i biler nyere enn 2004, så må vel da sammenligne nye hiace med nye VW. Jeg synes iallefall at hiace er stygg, ukomfortabel og rett og slett en trasig bil. Mens VW T5 er det stikk motsatte! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bg320 Skrevet Juni 18, 2007 Share Skrevet Juni 18, 2007 Hehe ja er enig i at Hiace ikkje er den mest spennande bilen på jord! Men det er teknisk sett gode bilar . Dessuten hatar eg VW. Det har komt inn med morsmelka hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
harryy Skrevet Juni 18, 2007 Share Skrevet Juni 18, 2007 Om man vil ha 4x4 så kommer vel Hiace billigere ut en transporter. Samt at toyota også har en del bedre 4x4 om man tenker framkommelighet på vinterføre:) Her i hammerfest ville jeg valgt toyota framfor vw om jeg skulle kjøpt til andre ansatte i et firma, men hadde nåkk kjøpt transporter til meg selv pga litt mer behagelig å kjøre edit: skrivefeil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå