Gå til innhold

Varmeregister lekkasje E34 ?

JvP
 Share

Anbefalte innlegg

Hei har noen spørsmål angående varmeregister på min e34 1991 modell 520i.

Har en mistanke om at det lekker, har måtte etterfylle litt kjølevann siden jeg kjøpte bilen og fryktet at det kunne være topp pakning eller dårlig montering av vannpumpe da den ble skiftet av forrige eier rett før jeg kjøpte bilen.

Men har ikke funnet tegn på lekasjer, skal skifte olje ganske snart og bør vell kanskje få et hint om topp pakning der.

Men her om dagen da jeg demonterte dash for og fikse opp i diverse små feil løftet jeg litt på dørk matta på fører siden og fant litt fuktighet under :shock:

Syns også det blir en litt merkelig lukt av varmeapparatet hvis man kjører bilen litt hardt muligens litt *host*kjøleveske aktig.

Bruker varmeregisteret på disse bilene lekke med årene ?

Er registret på fører siden ?

Er det vanskelig og skru ut eventuelt også hvor lang tid det tar ?

Pris ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sjekke selve registeret :

La bilen stå på tomgang i 20 minutter

Sæt varmeapparatet på full guffe mens du ikke er i bilen selv.

Stik så næsen inn og kjenn lukten

Er registret gåent vil der vere kraftig lukt av glycol.

Rørene kommer inn over gaspedalen og går inn i varme registeret som sitter i midten under dashbordet.

Hvis du ikke har AC, da er det bare demontere diverse deksler der under og skru løs rørene, dra registeret ut.

Ca. 1 time alt etter hvor kjapp du er

Har du AC, må du ut med hele midtkonsollen da registeret er sat inn fra framsiden.

Ca 1-2 timer alt etter hvor kjapp du er.

Men ville demontere rørene i motor rommet først (Rett ved torpedoplate), og blåse registeret tomt med tryk luft først. Set en slange til en bøtte på de rør du ikke blåser i, ellers spryter det ut over hele motor rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...