Gjest Skrevet Juni 18, 2007 Skrevet Juni 18, 2007 Har merka at automatkassa har vært litt sløv i det siste og i dag begynte det å lyse en gul varsellampe! Et utropstegn inni en runding, et slags tannhjul.. Har ikke boka til bilen så jeg får ikke sjekka dette men tror at det er noe med automatkassa som ikke er helt bra.. slurer en go del spes på lave hastigheter! Napper og rykker også. Noen tips? Lite olje? Defekt kasse? En leopard i hanskerommet?
Ballder Skrevet Juni 18, 2007 Skrevet Juni 18, 2007 Bør ikke kjøre med den nå!! Gått i nødmodus. Lite olje muligens. I nødmodus så ligger den kun på tredje gir konstant. Blir mye sluring da. Sliter fort i stykker ting om du bruker bilen slik.
Gjest Skrevet Juni 18, 2007 Skrevet Juni 18, 2007 ok, kjørte rett hjem etter denne lampen begynte å lyse da.. ca 2 km - tror det gikk greit, kassa virker fortsatt - skal få frakta bilen til verksted asap!
Ballder Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 Håpe det er en bagatell da. Er det for lite olje, så er det jo en grunn til det. BMW har jo en sånn genial løsning vettu. Får ikke peila automat kassa uten og komme seg under bilen liksom. Drit det der. De tror de har laget automat kasser som aldri trenger ny/påfyll av olje. BMW får jo aldri lekkasjer di. Det vet vi jo alt om.
vegarde Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 Har akkurat hatt samme problem sjøl med automat kassa min men varsellaampa til girkassa lyste ikke.. I det jeg sku rygge så kom det en forferdelig ulyd ifra kassa, å sto jeg i en motbakke/nedoverbakk å sku sette den i 'Drive' så smalt det i kassa. Men fikk fikset det problemet. Kjørte bilen god og varm, også skrudde jeg opp nivåpluggen på kasse å fikk etterfylt ca 1liter ATF-olje, å alt i skjønneste orden
Gjest Skrevet Juni 20, 2007 Skrevet Juni 20, 2007 Ja, lampa har nå slutta å lyse, og girkassa girer nå "normalt" igjen! har uansett satt bilen inn for å få tatt en oljeskift på kassa:)
Ballder Skrevet Juni 20, 2007 Skrevet Juni 20, 2007 Ja, lampa har nå slutta å lyse, og girkassa girer nå "normalt" igjen! har uansett satt bilen inn for å få tatt en oljeskift på kassa:) Ikke dumt. Men husk og be dem om og skifte filter også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå