Arax Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 Vurderer og sette inn suben min i bilen, dermed lurer jeg på om det er uttakk til Forsterker på en orginal bmw buisness spiller, bilen er en 99 mod e-46. Er det mulig og koble seg inn på strømkabelen som går fra batteriet og bak til eksisterende høytalere, eller burde det legges opp en ny? Noen ideer om hvordan kassen burde festes? Jeg vil gjerne feste den på en måte der jeg kan ta den ut igjen uten at det er merker i platen over reservehjulet..
e46diesel Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 Lurer og på dette, er ingen utganger til signal kabler på min spiller men vet ikke om det fins noe andre kabler som kan brukes her?? Tror ikke det er nå lurt å koble suben inn ilamme orginal høytalerne, alt for liten kabel til det. Strømmen til forstekern henter du bare rett på batterie, står ikke det bake i din bil og? Det som er gjort hos meg, men mye jobb å trekke opp signal kabler fra spiller å bak da dekslene sitter jævli godt.
Oneill Skrevet Mars 19, 2008 Skrevet Mars 19, 2008 Har selv en e46 2000 mod. og har lurt på om det er linjeutganger på den originale business utgaven av en cd-spiller. Noe jeg ikke tror det er. Har selv bestemt meg for å sette i en Alpine spiller med egne linjeutganger for front, rear og sub. En 5 kanals Denon forsterker vil bli montert bak for å drifte anlegget. usikker på om jeg skal montere en aktiv 10" eller om det blir en passiv sub som Denon forsterkeren skal få dra. Sonderer nå forumet for info om hvordan man enklest (og billigst) løsner listene langs dørene og muligheter for å legge kabler. Samtidig ser jeg etter info om hvordan man åpner høyttaler-brønnene penest mulig. Skal samtidig bytte ut alle elementene med høyttalere som faktisk spiller musikk, istedet for grøt Uansett, som svar på ditt spørsmål. Sub bør du koble etter ett delefilter, som skiller ut de laveste frekvensene og unngår mid og high. Hvis ikke vil du bare få en evig buldring fra baggasjen. du vil dessuten belaste den originale forsterkern veldig ettersom den lite trolig er laget for å dra tunge sub-element. Skulle det være en linje-utgang på spilleren din anbefaler jeg en aktiv 10" infinity sub. Ingen versting-sub, men du fyller lydbildet vesentlig bedre enn den originale løsningen. Men selv da kreves det at du legger strøm fra direkte fra batteriet.
BjørnE46 Skrevet Mars 19, 2008 Skrevet Mars 19, 2008 http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=2187 Der henter du bare signal frå høgtalar og den "går over" til Phono (altså forsterker inngang) Kjøpte slik sjølv ifjor, og er godt fornøgd. Ang. festing av subben/forsterker: festa forsterkeren med små karosseri- skruer og vinkel-jern oppi stålet under hattehylla. Subben med vinkeljern fast i plata som ligger over reservehjulet. Veldi lite syneli løysing, og blir ikkje rare merkene om du fjerner det igjen
Oneill Skrevet Mars 31, 2008 Skrevet Mars 31, 2008 Jeg ville nå heller satsa på en boomblaster i baksetet enn å gå for en linjesignal adapter. Skal man bygge anlegg med noenlunde kvalitet bør man legge solide signal-kabler fra spiller og bakover. God lyd kommer fra kvalitet fra første ledd. Jo mer støy du får tidlig i lyd-fasen, jo mer elendig blir resultatet. Enhver audio-bygger med respekt for seg selv ville revet av seg håret over noe slikt. Lettvint, ja.. men kvalitet? nei.. Det er riktignok mer jobb og legge kabler og rive opp deksler. Men det er jo opp til hver enkelt hvor mye flid man vil legge i det.
bmwomar Skrevet Mars 31, 2008 Skrevet Mars 31, 2008 Sjekk ut denne tråden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=63381&highlight=
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå