Gå til innhold

Merkelig elektrisk problem E36

hartvix
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har to små el-problem som jeg ikke finner ut av. Vet ikke om de har noe med hverandre å gjøre...

1) Bilen spiser sikringen til speiljusteringen. Jeg vet ikke når det skjer, men 2-3 dager etter jeg bytter sikring, så er den røket igjen.

2) Av og til kobler el-vinduene helt ut. Det skjer som regel rett etter start. Noen ganger lyser det ikke engang i bryterene, mens andre ganger lyser det helt til jeg trykker - da forsvinner lyset og ingenting skjer. Etter 1-2 min med kjøring funker alt fint igjen... :roll:

Noen som vet hva dette problemet kan være? Utrolig vanskelig å feilsøke, for problemet er som regel hurtig forbipasserende ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El vinduene er sikkert releet som sitter under rattstammen. Dette er et blått rele som må fungere for at el vindu og takluke skal fungere.

Jeg hadde samme symptom som du et år eller to helt til det sluttet å fungere i det hele.

Åpnet dette releet og fant noen dårlige loddinger som jeg loddet oppigjen. Har siden fungert fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du siste som skriver her..

du må holde knappen inne for at luka ska gå opp..

du har ikkje holdekobling på rele.

om det ikkje er ombygget.

noen biler har det men trur ikkje din e36 har det.

En kompis av meg har en 97model e36 og på hans takluke trengs bare et trykk så går den opp av seg selv. I og med at bryteren min har et sånnt "klikk" som vindusbryterene har når man trykker den helt inn, så vil jeg tro at min og vil gå opp med et trykk. Han som hadde bilen før meg har hatt problemer med takluken, den stoppet liksom midt under åpning/lukking. Jeg tok ned motoren og såg over hva som kunne vere galt, jeg fannt ingenting, men når jeg satte den i igjen da funket den helt fint :P Bortsett fra et-trykks-funksjonen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående speil, så kan det være at isolasjonen rundt ledningen er skadet og strømmen går rett i karosseriet, det skjedde på min bil, men da var d blinklys i speil som var synderen. det som hadde skjedd var at det var gnagd hull på ledningen mellom døren og karosseriet, dvs hver gang jeg brukte døren gnagde det på ledningen.

speilet mitt var ettermontert så ledningene gikk ikke gjennom den gummi gjennomføringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...