M Thorsen Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 Jada! Endeligg fått bilen fra verksted etter masse ulyd osv! Bærekule,hardyskive og traversforinger er byttet og jeg så for meg mange fine timer på veien.... njet! Nå kødder bilen som f... etter litt kjøring. Etter ca 2-5 min med kjøring begynner den å lugge/fuske og trår jeg inn clutchen stopper den som regel tvert, men noen ganger jager den opp og ned på turtallet til den slutt dør. Dette skjer stort sett hver gang jeg kjører nå,selvom den andre ganger kan være helt fin. Står jeg stille og prøver å "blåse" den ren renner svartrøyk ut... hva skjer...hva skjer..?
B.E.E. Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 Kan det være at noen har greid å ødelegge lambdasonden?
Toro Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 Hehe... mye tull med den bilen din Mats, men må regne med litt. Det første jeg tenker på er at den kan dra falskluft fra innsugsbelgen, det er den tjukke slangen fra luftmengdemåleren. Den har en tendens til å bli morken og sprekt. Kjøp deg en boks med startgass og spray rundt slangene til innsuget, hvis den drar falskluft så vil motoren ruse seg. Kan også være bare dårlige plugger eller at bensinfilteret ditt er helt tett. Kan det være at noen har greid å ødelegge lambdasonden? Den skal gå i nødmodus uten lambda, men er bare å koble ut ledningene for å se om det skjer noe, skal fint kunne kjøre uten den.
steinar84 Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 svart røyk og fusking høres ut som falskluft ja.
cubetito Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 jeg har oxo litt kødd med tomgang noen ganger bare. merkelig greier. prøvd ut startgass trikset men ikke no tegn på falsk luft. har lest av feil mld ett par ganger nå. og da har jg fått som regel de samme mld om lmm. men den er nesten helt ny. dette gjelder da en e46 318i si ifra hvis du finner ut av ting da
M Thorsen Skrevet Juni 22, 2007 Forfatter Skrevet Juni 22, 2007 Falskluft tror jeg ikke det var,hjalp med pluggbytte da de gamle var rimelig nedsotet, men.... Plutselig igår gikk tomgangen opp til ca 1500rpm.. blir ikke klok jeg, men samtidig er jeg jo gla` i den gamle tyskeren
Bjørn 320 Skrevet Juni 22, 2007 Skrevet Juni 22, 2007 Falskluft tror jeg ikke det var,hjalp med pluggbytte da de gamle var rimelig nedsotet, men.... Plutselig igår gikk tomgangen opp til ca 1500rpm.. blir ikke klok jeg, men samtidig er jeg jo gla` i den gamle tyskeren Får prøve å sote dei ned berre bittelitt da, kanskje det blir normlt
Sir Hofstad Skrevet Juni 22, 2007 Skrevet Juni 22, 2007 jeg har oxo litt kødd med tomgang noen ganger bare. merkelig greier. prøvd ut startgass trikset men ikke no tegn på falsk luft. har lest av feil mld ett par ganger nå. og da har jg fått som regel de samme mld om lmm. men den er nesten helt ny. dette gjelder da en e46 318i si ifra hvis du finner ut av ting da Har opplevd at "ny" LMM tidlig har tatt kveld Surt, men bare å bytte. For meg høres problemet til trådstarter ut til å være def LMM...
M Thorsen Skrevet Juni 24, 2007 Forfatter Skrevet Juni 24, 2007 Da blir det vel bytte av LMM og da Men får vente på kroner da jeg klarte å rive av fronten på bilen idag, bakfull,nerver og dårlig vei er dårlig kombinasjon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå