Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det der er 99.999% sikker bullshit ;-)

• Reduserer drivstoff forbruket med mellom 10 og 25%
    Øker motorens uteffekt fra 5-15%
    Reduserer vedlikeholdskostnader med opptil 50%
    Reduserer farlige avgasser med opptil 50%
    Reduserer mekanisk friksjon i motorer med hele 80%
    Reduserer mekanisk slitasje med 80%
    Reduserer mekanisk varmeutvikling med opptil 40%

Disse punktene allene burde få kvakksalveralarmen til å gå. Minner meg om disse flotte pillene en skulle kunne poppe i bensintanken for å få mer effekt og lavere forbruk :lol:

Skrevet

Ting som ser for godt ut til å være sant er sjeldent sant.

Men for all del vist noen prøver, si ifra hvordan det går

Skrevet

Disse punktene allene burde få kvakksalveralarmen til å gå. Minner meg om disse flotte pillene en skulle kunne poppe i bensintanken for å få mer effekt og lavere forbruk :lol:

Ja, om dette produkte holder det som blir lovet så må det vel være den billigst måten å trimme en motor på :lol:

Skrevet

Ja, om dette produkte holder det som blir lovet så må det vel være den billigst måten å trimme en motor på :lol:

Jeg glemte å si at jeg faktisk bruker en oljetilsetning selv men ikke denne Silkemotor tilsetningen. Oljetilsetninger kan ha en (liten) positiv innvirkning på drivstofføkonomi/ytelse pga. noe redusert friksjon i motor/drivverk. Men man skal ikke blindt tro på alle ”lovnadene” til selgere/produsenter av slike produkter.

Skrevet

Jeg selv bruker QMI sin motorbehandling på 520'n og p¨å Cherokee'n.

Bimmeren har jeg ikke hatt så lenge, så den vet jeg ikke helt om har forandret seg stort i hverken gange eller forbruk.

Men Cherokee'n har faktisk gått ned litt i forbruk.

Den har jeg aldri klart og få ned på under 1,25 med blandet kjøring, men den dagen jeg satte til dette "vidundermiddelet" fra QMI så fylte jeg full tank og la ut på langtur.

Skal liksom kjøre et par timer med ca 3000-4000 omdreininger samenhengende første tur med middelet i olja.

Så dette ble en tur med ca 80-90 km/t oppover Lågendalen i 3 gir på automaten.

Lovlig kos turtall på den da. :)

Lå på 3 gir den første timen, men da orket jeg ikke mer med det og putta bilen i D.

Etter denne turen og påfølgende dager ble det atter en fylling.

Regnet kjapt som jeg pleier på forbruket, og jøss... 1,23.

Første gang den har brukt så "lite" pr mil.

Ikke bare det, men oppgitt fra fabrikk skal vistnok disse ha et forbruk på 1,4 ved blandet kjøring.

Kongebil vettu.

Avsluttningsvis skal det sies at forbruket ligger som regel nær fabrikkstall.

Er sikkert litt syk, men regner alltid forbruket på den bilen av en eller annen grunn.

Skrevet
Jeg selv bruker QMI sin motorbehandling på 520'n og p¨å Cherokee'n.

Bimmeren har jeg ikke hatt så lenge, så den vet jeg ikke helt om har forandret seg stort i hverken gange eller forbruk.

Men Cherokee'n har faktisk gått ned litt i forbruk.

Den har jeg aldri klart og få ned på under 1,25 med blandet kjøring, men den dagen jeg satte til dette "vidundermiddelet" fra QMI så fylte jeg full tank og la ut på langtur.

Skal liksom kjøre et par timer med ca 3000-4000 omdreininger samenhengende første tur med middelet i olja.

Så dette ble en tur med ca 80-90 km/t oppover Lågendalen i 3 gir på automaten.

Lovlig kos turtall på den da. :)

Lå på 3 gir den første timen, men da orket jeg ikke mer med det og putta bilen i D.

Etter denne turen og påfølgende dager ble det atter en fylling.

Regnet kjapt som jeg pleier på forbruket, og jøss... 1,23.

Første gang den har brukt så "lite" pr mil.

Ikke bare det, men oppgitt fra fabrikk skal vistnok disse ha et forbruk på 1,4 ved blandet kjøring.

Kongebil vettu.

Avsluttningsvis skal det sies at forbruket ligger som regel nær fabrikkstall.

Er sikkert litt syk, men regner alltid forbruket på den bilen av en eller annen grunn.

Jeg bruker Tufoil på min BMW 520I (-95). Jeg kjøpte den i januar -07 og begynte straks å bruke denne Tufoil oljetilsetningen. Siden jeg kjøpte den/begynte å bruke Tufoil så har jeg kjørt 262 mil og fylt 277 liter (bare Shell 99 okt.) bensin. Det gir et snitt forbruk på 1,06 liter per mil fra januar (kaldstarter) og frem til i dag. Dette er ca 90% by kjøring og 10% langkjøring. Jeg har vært opp i 1,23 til ned i 0,91 liter per mil i denne perioden (vinter og sommer).

Jeg vet jo ikke hva bilen hadde brukt per mil uten denne Tufoil oljetilsetningen men jeg synes ikke et snitt forbruk på 1,06 liter per mil på denne gamle bilen (som nå har gått ca. 191000) med nesten bare småkjøring er ille.

Skrevet

Prøvde slik oktan forhøyer som de påstå at skulle få motoren til og gå bedre. Ikke det at jeg merket noe forskjell.. men syns det ble litt mer lyd;)

Skrevet
jaja bullshit all the way! men sikkert noen kjøtthuer som går på kroken:(

Du er vel en av kjøtthuene som vet at det ikke funker uten å prøve det??

Må ente tælle i møla uten pælær vettu!!

Kan gå ille gæli...

Jepp.. Jeg er en av de som som har prøvd litt forskjellige produkter med stort sett null positiv erfaring gjennom tidene.. :shock:

Tufoil sine produkter har jeg IKKE vært borte i ennå, men om QMI kan jeg si at Cherokee'n har fått en om ikke jevnere gange, men lunere gange på motor.

Snakker ikke ny motor liksom, men forskjell har det blitt.

Den har forresten rullet 260 000km, så nå får vi se om den ruller noe særlig mer.

Spent på og se om den reduserer oljeforbruket, noe jeg tviler på.

Den bruker nemlig ikke mer enn snaue literen pr idag på oljeskiftet. 8-10 000km.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...