Gå til innhold

Hjelp! Bakrute E39, forskjellige farger?

jäger
 Share

Anbefalte innlegg

Trenger litt hasteassistanse her! Knuste nettop bakruta mi. Må skaffe ei ny kjapt da jeg skal på ferie om litt over ei uke. Så ser jeg på GS at det på siderutene og frontruta er forskjellige typer farger, eks. "eksklusive (chrom) og shadowline (glansschvartz)" osv. Er det forskjeller på bakruta også? Bilen min er shadowline orginalt. Er det forskjellige varianter av bakruta?? (gs har bare en type, merket "grønn"(fysj))

Noen som vet?

Og dessuten, hvor er det billigst å kjøpe bakrute?, ny eller brukt?

Kan man bytte ruta selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du trenger ruta kjapt ville jeg satt inn bilen på et litt støre glass verksted som har bra lager, hvis du har delkasko koster vel egenandelen 1500 - 2000,- og det er mye greiere og betale dem pengene en og kødde med limte ruter selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du trenger ruta kjapt ville jeg satt inn bilen på et litt støre glass verksted som har bra lager, hvis du har delkasko koster vel egenandelen 1500 - 2000,- og det er mye greiere og betale dem pengene en og kødde med limte ruter selv.

Hmm.. Delkasko har jeg, men trodde den bare gjaldt frontruta. Dekker den bakruta også? Er nok best å overlate monteringen til et verksted kanskje..

Flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det skal dekke alle rutene på bilen, side ruter er vel ikke lønsomt og ta på forsikringen men limte front ruter og bakruter ville jeg gjort det med.

når jeg sier jeg mener forsikringen dekker alle ruter er det fordi jeg har bytta begge rutene på en volvo jeg hadde.

et lite regnestykke som ikke blir så langt unna sanheten er: brukt rute fra høgger ca 1000,- så må du regne med 500,- i rute lim, hadde aldri bytta limt rute i egen bil for og spare 500,- :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det skal dekke alle rutene på bilen, side ruter er vel ikke lønsomt og ta på forsikringen men limte front ruter og bakruter ville jeg gjort det med.

når jeg sier jeg mener forsikringen dekker alle ruter er det fordi jeg har bytta begge rutene på en volvo jeg hadde.

et lite regnestykke som ikke blir så langt unna sanheten er: brukt rute fra høgger ca 1000,- så må du regne med 500,- i rute lim, hadde aldri bytta limt rute i egen bil for og spare 500,- :D

Jepp, delkasko tar alle ruter men jeg hadde selvfølgelig bare ansvar. Hvordan skal jeg gå fram for å finne en brukt? Har sett på nbfbildeler.no, hadde ikke noe til touring. Andre steder å søke/ringe? Ny rute koster faenmeg 4000 kr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke noe bakrute eller bakluke liggende på lager, men bråtens bilco i hokksund har en bil stående og samma med olas bil as litt usikker på hvor i landet det er.

http://www.bruktbildeler.com er lista jeg så i, kan stå hel bil på data basen mens det i virkeligheten kan være en helt ribbet bil. må nesten ta en ringe runde.

kan prøve disse også virker som dem høgger biler

http://www.bildesign.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som evt lurer/får samme problem selv: Siderutene (og trolig også frontruta) er spesielle på shadowline, men det er altså ikke bakruta. Riis bilglass selger bakrute til E39t 500 kr billigere enn bmw's orginale (3600kr uorg, kontra 4100 org). De ser like bra ut. Produsent da er pilkington. De er nok dyrere enn gjennomsnittet siden det er både radioantenne, varmetråder og tyverialarm-tråder i samma ruta. Jeg måtte bytte pussergjennomføringen også som kosta 550 kr på bmw, men de er lettere å få tak i brukt.

Ringte rundt til mellom 10 og 15 hoggere, bakrute til desse bilene er så og si umulig å få tak i. Glassverkstedet jeg var på regna ca 7000 ferdig bytta. Jeg regner med å slippe unna billigere da jeg tar allt selv bortsett fra selve liminga som tar 20 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...