Stianvi Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 Hei, jeg har en 83mod bmw 320i. hvis jeg skal sette 325i motor i denne som er nyere, f.eks 87-88mod, hva må jeg bytte da? vet det er l-jetronic på de eldste motorene mens motronic er på de nye. og vet også at det er et skille på speedometerne i 85 som gjør at de ikke passer om hverandre, stemmer det? på forhånd takk for alle svar
Gjest Skrevet Juni 19, 2007 Skrevet Juni 19, 2007 Dette går helt fint. du må også ta med hjerne, girkasse og mellomaksling når du bytter motoren. det at det er forskjellige tenningssystemer er ikke noe stort problem. du bare klipper og skjøter/lodder de 11 ledningene som sitter i kontakten bak sikringsboksen. du trenger ikke bytte speedometer, de fungerer om hverandre.
Stianvi Skrevet Juni 20, 2007 Forfatter Skrevet Juni 20, 2007 så da bruker jeg samme ledningsnettet, bare bytter selve stikket? på min 320i er speedometeret mitt defekt, kan jeg da bruke f.eks fra en 88mod? det er ettersom jeg forstod noe forskjell i service intervall opplegget i nye og gamle speedometeret, stemmer det?
Stianvi Skrevet Juni 20, 2007 Forfatter Skrevet Juni 20, 2007 nei nei glem det tenkte på det nå. bytter vel ledningsnett men beholder stikket
Stianvi Skrevet Juni 21, 2007 Forfatter Skrevet Juni 21, 2007 noen som vet om jeg kan bruke instrument panel fra nyere e30 med 6'er?
Towwy Skrevet Juni 21, 2007 Skrevet Juni 21, 2007 Ja det går nok bra, Bruker fra en -84 mod i min -88, så vill nok tro det fungerer andre veien også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå