Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Motor gått under 200 000km.

Prøvd mange forskjellige oljer,rens osv.

Motor går svært pent etter 1 minutt eller 2.

Spørsmål: Noen som har fått fjernet slik løfterlyd uten å ha utført større mekaniske operasjoner?

Skrevet

Har vært bort noen opler med samme problemet i mine yngre dager.

Var det jævlig nok, så tok jeg ut løfterene og presset dem sammen så gammel olje kom ut.

Inn igjen og på med ny olje.

Starte opp og en jævlig rakling noen sekunder for så og smoothe ut.

Etter det så var motoren som ny.

Men det var opel da..

Skrevet

Ja, har opel også og må si det er "litt" lettere biler å holde på med....

Har prøvd så mye forskjellig olje og rens at nå vet jeg ikke riktig hva jeg skal prøve.

Lite lyst til å av med topp og skifte returventil da jeg antar den er problemet.

Har brukt uoriginale filter og vet det lager problemer på bla MB, så skal prøve meg litt frem.

Skrevet

Har du prøvd med 5-50 olje helsyntetisk?

Og bruk orginal filtre, om du ikke bare skal skylle igjennom, jeg kjøpte noen filtre på thorsov for å bruke til dette, det ene filtret passet ikke oppi engang. Da kan man virkelig begynne å lure! Dem så helt identiske ut, men var klin umlig å få igjen lokket med det ene.

Skrevet
Har du prøvd med 5-50 olje helsyntetisk?

Og bruk orginal filtre, om du ikke bare skal skylle igjennom, jeg kjøpte noen filtre på thorsov for å bruke til dette, det ene filtret passet ikke oppi engang. Da kan man virkelig begynne å lure! Dem så helt identiske ut, men var klin umlig å få igjen lokket med det ene.

Mener dere for alvor, at man bør bruke originale filtre? Satte i ett fra Biltema,som jo kostet en fjerdedel av BMW sine.Men herregud...

Skrevet

Hvor mye sparer du ? BMW tar 114 kr eller noe rundt der. eller var det 80 kroner for ett orginalt filter.

Thorsov tror jeg var 60.

Sparer en kebab middag i året, for å risikere å kjøre med crap filter.

Skrevet

På MB opplevde vi et mye dårligere oljetrykk med uorg filter.

Org filter for 20 kr mer og anbefalt olje ga fint oljetrykk og fin lyd i motor...

Har ikke kjørt med dårlige filter, men lurte da om noen hadde opplevd forskjell med originalt.

Nå kjører jeg litt tykkere Omega-olje som garanterer 80 000 km (Jepp 8) ) svindyr, men ikke noe forskjell.

Har brukt 5W-50 olje syntetisk fra Fina.

Men når jeg tenker etter var motoren uproblematisk med filteret og oljen som T-K bilservice monterte, regner med det var Castrol 5w-60 og originalt filter.

Motoren var ellers veldig fin i oppstart 2 dager etter dieselrens....

Prøver en rens og ordentlig olje+filter til uka, kommer tilbake med rapport da.

Skrevet

Bruk Castrol olje det er tingen.

Har prøvd det på mange BMW'er og dei fleste har slutta å tikke.

Bruker Castrol TXT 5W/30, den virka fint på min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...